Clientii BRD - Groupe Societe Generale au fost vizati vineri de o incercare de frauda prin intermediul Internetului, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Mesajul e-mail, transmis in mod aparent din partea bancii si destinat atat clientilor, cat si non-clientilor, era realizat in asa fel incat sa poata trece drept o solicitare legitima a bancii.
El era intitulat "Felicitari! Ati fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online" si incerca, sub forma unui chestionar, sa ii convinga pe clienti sa furnizeze informatii precum numarul cardului si codul PIN. Aceste informatii erau solicitate sub motivul platii unei sume de bani drept recompensa pentru completarea asa-zisului sondaj.
BRD - Groupe Societe Generale isi informeaza clientii ca nu desfasoara niciun sondaj si le reaminteste ca nu solicita, in nici o imprejurare, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Aceste solicitari reprezinta tentative de furt de date personale/bancare si nu trebuie sa li se dea curs in nicio situatie.
Sistemul de monitorizare al BRD a detectat si raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind inchis. Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube. Banca a luat masurile de informare a clientilor - atat prin site-ul internet, cat si prin call-center-ul bancii - platforma Vocalis.
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/17641_brd_a_stopat_o_tentativa_de_furt_de_date_prin_intermediul_internetului.html