Constructorul german a dezvaluit in cele din urma fotografiile si informatiile oficiale cu noul SUV compact Q5, in fapt fratele mai mic al deja consacratului Q7, care va rivaliza cu noul Mercedes GLK. Noul Audi Q5 si-a facut aparitia in premiera mondiala in dupa-amiaza zilei de sambata, in prima zi de presa a Salonului Auto de la Beijing, care se desfasoara la New Poly Plaza.
Cu siguranta, construirea de masini in China nu reprezinta o noutate pentru marca din la Ingolstadt, insa informatiile recente cu privire la o noua uzina de asamblare in Changchun, in nordul tarii, destinata productiei lui Q5, face din noul SUV primul model german realizat vreodata in China pentru export. In consecinta, legendara inscriptie "Made in Germany", care este sinonima cu calitatea produselor germane, ar putea fi amenintata de alta noua: "Made in China".
Noul Audi Q5 este, conform spuselor nemtilor, cel mai sportiv SUV din clasa si avem toate motivele sa credem ca asa este. Printre noutatile propuse de Q5 amintim inovativa transmisie S-tronic cu 7 rapoarte si ambreiaj dublu care poate fi actionate manual cu ajutorul clapetelor de pe coloana de directie si sistemul Audi de selectare a modului de rulare.
-
Audi Q5 poza 1
-
Audi Q5 poza 2
-
Audi Q5 poza 3
-
Audi Q5 poza 4
-
Audi Q5 poza 5
-
Audi Q5 poza 6
Audi Q5 masoara 4,63 metri in lungime, 1,88 metri latime si 1,65 metri inaltime, iar ampatamentul are 2,81 metri. Pentru a diminua masa proprie, inginerii germani au folosit din belsug aluminiul, in special la haion si capota motorului.
Gama de motorizari cuprinde trei propulsoare cu injectie directa, unul pe benzina si doua turbodieseluri. Modelul entry level va fi o versiune imbunatatita a motorului 2.0 TFSI, familiar pentru marcile din Grupul Volkswagen, care pe Q5 va dezvolta 211 CP si 350 Nm de cuplu. Acesta este capabil sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde si sa atinga o viteza de top de 222 km/h, in timp ce consumul mediu anuntat de constructor este de 8,5 l/100 km.
Propulsoarele pe motorina sunt 2.0 si V6 3.0 TDI. Primul dezvolta o putere maxima de 170 CP si 350 Nm de cuplu - in acesta varianta, Q5 demareaza de la 0-100 km/h in 9,5 secunde, atinge o viteza maxima de 204 km si consuma in regim mixt 6,7 l/100 km. Dieselul de 3,0 litri genereaza 240 CP si un cuplu maxim de 500 Nm, atinge "suta" in 6,5 secunde si o viteza maxima de 225 km/h. Este creditat cu un consum mediu de 7,7 l/100 km. Toate modelele Q5 vin cu tractiune integrala "quattro".
La interior, noul Q5 poate gazdui confortabil cinci pasageri, iar locurile din spate au spatar reglabil si pot si pliate la orizontala pentru a mari spatiul destinat bagajelor de la 540 de litri la 1.560 de litri. Optional poate fi montat pe plafon un kit S-Line si unul pentru un spatiu de bagaje suplimentar sau o plasa pentru compartimentarea portbagajului. Nivelele de echipare de top includ insertii din piele Alcantara, aluminiu, crom si lemn exclusivist.
De asemenea, clientii pot opta pentru o "cheie inteligenta" de acces in autovehicul si pentru pornirea acestuia, un sistem de monitorizare a presiunii in pneurile de 235/65 care imbraca jante de 20 de inch, faruri adaptive sau pentru un haion electric, similar cu cel de pe fratele Q7. Pachetul off-road este prevazut cu jante din aliaj de 19 inch.
Auto.ro