Comertul electronic se va dubla in acest an in Romania si va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, urmind sa atinga pragul de un miliard de euro in 2010, sustin reprezentantii companiilor cu activitate online, principalele produse vindute pe aceasta piata fiind cele din domeniul IT & C.
Ritmul de crestere se va mentine si in urmatorii trei ani, ca urmare a cresterii accesului la Internet si a ofertelor disponibile, precum si a gradului sporit de securizare a platilor online.
"Daca piata online din Uniunea Europeana se va majora cu cite 25% in urmatorii patru ani si va depasi 400 de miliarde de euro in 2011, cea romaneasca evolueaza si mai rapid si va depasi un miliard de euro in 2010.
In prezent, sint 1.500 de magazine online. Pe acest segment intra cite un magazin pe zi, insa la doua zile iese unul", a declarat Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PCfun si electrofun.
Anul trecut, conform estimarilor investitorilor din industria de profil, comertul online a atins 125 de milioane de euro, circa 80% din produsele vindute apartinind segmentului de IT & C. "Internetul, ca instrument de shopping, se extinde din ce in ce mai mult si catre alte categorii, cum sint electrocasnicele, imbracamintea, cadouri, ceasuri, articole pentru copii si turism", a adaugat omul de afaceri.
La rindul sau, directorul de divizie online a grupului K Tech, Ciprian Scarlat, apreciaza ca piata online se va situa, in 2010, in intervalul 900 de milioane de euro - un miliard euro.
Cotidianul
http://www.banknews.ro/stire/17176_comert_online_de_un_miliard_de_euro,_in_doi_ani.html