Internet bankingul sau direct-debitul asigura o legatura la distanta intre client si institutia de credit, la comisioane mai mici, noteaza Adevarul. Comoditatea si lipsa de timp sunt doua dintre motivele pentru care multi romani inregistreaza restante la rambursarea creditelor, la plata utilitatilor sau amana pe cat posibil orice operatiuni bancare necesare. Pentru a suplini dezavantajul creat de cozile de la ghiseu, bancile au dezvoltat noi canale de comunicare, care permit realizarea de operatii de la distanta.
De cele mai multe ori, coada care se formeaza la ghiseu te determina sa renunti la unele servicii bancare, ducand la o deteriorare treptata a legaturii dintre client si institutia de credit. Bancile s-au gandit sa compenseze intr-un fel acest inconvenient. Fie ca este vorba de internet banking, mobile banking sau direct-debit, clientul rupe legatura cu ghiseul, dar nu si cu banca.
In plus, comisioanele percepute pentru acest tip de servicii sunt mai mici decat cele de la ghiseu. Internet banking este un serviciu oferit de catre banci atat persoanelor fizice, cat si companiilor, prin care sunt facilitate, in orice moment, operatiuni bancare de la distanta. Sunt necesare doar un calculator si o conexiune la internet.
Prin intermediul acestui serviciu poti beneficia de informatii privind soldul conturilor, de realizarea transferurilor intre conturi, precum si de plata facturilor la utilitati sau ratelor la credit. Totodata, internet bankingul iti da posibilitatea de a cumpara sau vinde valuta la un curs mai bun, de a constitui si lichida depozite. Pentru toate acestea, comisioanele cerute de banca sunt considerabil mai mici decat cele standard.
De exemplu, pentru utilizarea serviciului BRD-NET ti se percepe un comision lunar de 1 euro. Pentru efectuarea de plati, tarifele de internet banking ale BRD sunt cu 10% mai reduse decat la ghiseu.
Exista insa posibilitatea de a nu ti se percepe taxa pentru plata catre unele firme de utilitati, intrucat banca are incheiate parteneriate cu acestea (de exemplu, Romtelecom, Distrigaz Sud, Apa Nova). In ciuda multiplelor beneficii oferite, statisticile Eurostat arata ca tara noastra ramane codasa la capitolul internet banking, doar 7% din romani efectuand operatiuni bancare prin internet. Un numar de 29 de banci sunt avizate, in momentul de fata, de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pentru a oferi acest tip de serviciu.
Operatiuni bancare prin sms
De asemenea, telefoanele mobile pot oferi bancilor oportunitati pentru atragerea de noi clienti sau pentru pastrarea celor actuali. Serviciile de mobile banking au devenit un canal eficient de comunicare intre banci si clientii lor, permitand operatiuni de tipul interogare sold cont si chiar plata unor utilitati. In prezent, trei banci (BRD, Raiffeisen Bank si MKB Romexterra Bank) ofera aplicatii proprii pentru mobile banking, iar altele folosesc aplicatii similare oferite de alti dezvoltatori.
Serviciile pentru plata facturilor iau avant in Romania
Daca nu ai timp sa-ti platesti factura la apa, gaze sau telefon, alimenteaza-ti contul cu bani si banca iti achita, prin serviciul de direct-debit, datoriile catre furnizorii de utilitati. In plus, daca ai unul sau mai multe credite, banca iti va vira automat suma aferenta rateio catre creditor.
Banca ofera acest tip de serviciu gratuit sau percepe un comision pentru fiecare astfel de operatiune, nivelul acestuia fiind unul modic si oricum mult mai mic decat costurile unui eventual drum la ghiseul bancii sau la furnizorii de utilitati.
BRD, BCR, Raiffeisen Bank si Banca Transilvania sunt cateva din bancile care au ales sa ofere romanilor servicii de plata a facturilor. Cazurile de frauda sau de eroare in efectuarea platilor sunt destul de rare, chiar nule in cazul platilor legate de ratele bancare. In ceea ce priveste furnizorii de utilitati, daca apar probleme, clientul poate stopa oricand plata daca suma inscrisa in factura nu corespunde cu realitatea.
Integral in Adevarul
http://www.banknews.ro/stire/17034_cum_puteti_scapa_de_coada_de_la_ghiseul_bancar.html