Cea mai mare parte din timpul petrecut la serviciu trebuie impartit cu colegii. Iar asta e dificil de realizat daca acestia, impreuna cu superiorii tai te considera iritant. Si e foarte usor sa stresezi lumea, chiar daca te afli in spatele biroului si iti vezi de treburile tale.
Iata 10 aspecte care te pot face antipatic la locul de munca:
1. Esti nepregatit:
Sa apari la intalniri, interviuri sau sesiuni fara documentatia necesara demonstreaza lipsa de respect fata de colegi si fata de tine. Incepe cu dreptul si vino pregatit!
2. Nu lucrezi in echipa:
Trebuie sa fii gata sa dai o mana de ajutor unui coleg aflat la ananghie. Nu e nimic mai enervant decat sa vezi pe cineva cum rezolva cuvinte incrucisate in timp ce tu nu iti mai vezi capul de treaba. Si daca vreun coleg are nevoie de cineva care sa-i tina locul cat timp el rezolva niste treburi personale, ajuta-l daca timpul iti permite.
3. Nu esti increzator in fortele proprii:
Cere ajutor doar cand ai nevoie cu adevarat. Sa renunti dupa o singura incercare si sa lasi pe altul sa faca treaba in locul tau nu dovedeste decat ca nu esti increzator in fortele proprii. Incearca toate metodele de care dispui pentru a rezolva problema singur inainte de a o pasa altcuiva.
4. Mirosi urat:
Felul in care mirosi este foarte important mai ales cand lucrezi intr-un spatiu ingust, nu foarte ventilat si cu multi oameni in jurul tau. Cand lucrezi un timp indelungat intr-un mediu inchis trebuie sa te gandesti si la igiena. Foloseste un deodorant care sa absoarba transpiratia si astfel sa-ti privezi colegii de la a lucra intr-un miros suparator.
Incearca, de asemenea, sa nu mananci alimente al caror miros nu este tocmai placut, cum ar fi ceapa sau usturoi. Si daca esti fumator, asigura-te ca te-ai aerisit bine inainte de a intra inapoi in birou. Acelasi lucru se aplica si la parfumul pe care-l folosesti. Da-te cu masura astfel incat sa-l poata simti doar persoanele foarte apropiate si nu tot departamentul.
5. Vorbesti foarte tare la telefon:
Conversatiile telefonice pe un ton ridicat ii pot enerva pe vecinii de birou, asa ca incearca sa vorbesti mai incet. Si scurteaza telefoanele personale. Certurile la telefon sau si mai rau, conversatiile erotice ii pot scoate din pepeni pe unii. Aminteste-ti ca nu esti la tine acasa.
6. Nu te simti bine:
Daca esti bolnav, stai acasa. Daca totusi esti nevoit sa vii la serviciu, tine-ti gura acoperita si fa tot posibilul sa nu-ti infectezi colegii.
7. Mergi ca un elefant:
Incearca sa te misti prin birou in liniste evitand astfel sa-i deranjezi pe cei din jurul tau. Si daca trebuie sa-i vorbesti unui coleg, nu tipa.
8. Ai tot timpul mobilul pornit:
Exceptand momentele de criza, telefoanele mobile ar trebui oprite cat timp esti la birou. Daca trebuie neaparat sa tii mobilul pornit, foloseste un ton de apel scazut sau pune-l pe vibratii.
9. Volumul calculatorului tau este dat la maxim:
Nimeni nu vrea sa auda sunetele altui calculator cand se concentreaza, mai ales daca acestea provin dintr-un joc. Fie ca te joci, navighezi pe internet sau lucrezi, tine volumul calculatorului doar pentru urechile tale.
10. Eviti sa te uiti in ochii interlocutorului:
Cand cineva nu ma priveste in ochi cand vorbeste cu mine, ma simt de parca m-ar evita sau ar incerca sa imi ascunda ceva. Tuturor le place sa fie respectati si ascultati, si a-ti privi interlocutorul in ochi in timp ce acesta vorbeste e o dovada clara a faptului ca ti-a captat atentia.
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/16777_top_10_al_celor_mai_enervante_obiceiuri_la_serviciu.html