Piata de publicitate online este in fierbere, noteaza Adevarul. Saptamana trecuta, Marius Pahomi, directorul Interaction Business Development din cadrul agentiei Mediaedge:CIA, l-a acuzat, pe blogul sau, pe Val Voicu, director AdEvolution, ca ar umfla traficul portalului pentru femei Feminis.ro cu ajutorul site-ului eAstrolog.ro.
Fiecare site inscris in Trafic.ro sau in Studiul de Audienta si Trafic Internet al BRAT (SATI) trebuie sa aiba in pagina un script care contorizeaza audienta site-ului respectiv. In cazul de fata, scripturile de audienta de pe site-ul Feminis apar si pe site-ul eAstrolog.
Prin aceasta miscare, audienta eAstrolog, un site vechi de opt ani, a fost transferata portalului Feminis, sustine Marius Pahomi. Astfel, Feminis, portal lansat in urma cu o luna, a fost propulsat in top 10 cele mai vizitate site-uri pentru femei. "Clientii publicitari neexperimentati si indusi in eroare vor cumpara fara sa stie, in proportie de 95%, bannere pe eAstrolog.ro", a precizat Marius Pahomi pe blogul sau.
Drept raspuns la acuzatiile lui Pahomi, firma lui Val Voicu, AdEvolution, a emis un comunicat in care anunta integrarea celor doua site-uri care creeaza "cea mai mare comunitate feminina din internetul romanesc".
Acest parteneriat, spune comunicatul, este conceput dupa modele celebre precum alianta internationala iVillage.com si serviciul Astrology.com. Contactat de "Adevarul", Val Voicu a declarat ca "acesta este un model de business practicat in afara. Eu respect regulamentul BRAT. Problema pusa de mai multe persoane din industrie este la nivel de etica".
Portalul Feminis a fost lansat in luna februarie a acestui an de compania Feminis Publishing. Pe 5 martie, firma a solicitat Trafic.ro integrarea eAstrolog in Feminis.ro, urmand ca audientele lor sa fie inregistrate impreuna. Trafic s-a conformat cererii cu conditia ca in urmatoarele 45 de zile sa faca "integrarea" celor doua site-uri.
Integral in Adevarul