Pentru a nu intra in dizgratia colegilor, evita sa faci glume cu conotatii sexuale, rasiste sau religioase, noteaza Evenimentul Zilei. Specialistii in resurse umane spun ca glumele bune, facute intre colegi la serviciu, dau o stare de buna dispozitie si contribuie la marirea randamentului. In fond, ti-e mai mare dragul sa lucrezi atunci cand in atmosfera nu plutesc tensiunea si incordarea.
"De cele mai multe ori, glumele au un efect pozitiv, de armonizare a mediului de lucru si de detensionare a atmosferei. Gluma ofera un «respiro » angajatilor, o intrerupere temporara de ritm, extrem de benefica", spune Alina Negrea, trainer al companiei "a+performance", din Bucuresti. De altfel, o poanta buna este una la care se rade din toata inima si chiar de catre toti colegii. "Daca vrei sa te asiguri ca nu vei deranja pe nimeni, trebuie sa eviti sa tratezi subiecte delicate, cum ar fi rasa, religia ori sexul", mai spune Alina Negrea.
Fa bancuri doar cu cine tine!
Expertii in resurse umane atentioneaza ca, daca esti un tip glumet, optimist si plin de viata, nu inseamna ca tuturor le plac poantele tale. Asa ca abtine-te sa trimiti bancuri cu conotatii sexuale, rasiale ori religioase intregii tale liste de Messenger. In fond, de ce sa-ti faci dusmani? Nu mai bine te gandesti de doua ori inainte sa umpli casutele de e-mail ale cunoscutilor cu asa-zise glume bune?
Adriana Angelescu, chief executive officer al companiei de recrutare Swiss Contact International, spune ca, daca vrei sa te asiguri ca nu vei deranja pe nimeni, trebuie sa eviti sa tratezi subiecte delicate.
Poti pierde un angajat bun
Poante nesarate se fac insa la orice loc de munca, indiferent ca este vorba despre un santier ori despre un mediu de lucru academic. "Eu am primit, prin curier, un teanc cu ziare bine impachetate. Era ziua cand asteptam cu nerabdare un colet de la un client. Chiar daca m-am suparat, colegii au continuat sa rada, ceea ce a fost si mai neplacut pentru mine", povesteste Adrian Bruzure, agent de vanzari, din Bucuresti.
El spune ca a plecat de la acel job pentru ca s-a saturat sa fie tinta sagetilor otravite ale colegilor. "Mereu ma luau peste picior. Cu orice prilej, imi reaminteau fie ca am ceva kilograme in plus, fie ca am chelie. Spuneau ca nu pot intra in lift cu ei pentru ca s-ar bloca ori pentru ca n-as incapea in ascensor. Altadata mi-au facut cadou o perie pentru par", exemplifica Adrian Buzure cateva ironii pe care n-a putut sa le uite, desi i-a iertat pe autorii acestora.
Mihaela Stroe, specialista in comunicare, spune ca sefii trebuie sa fie atenti la cei care fac glume nesarate, pentru ca pot strica armonia echipei: "Daca se depasesc limitele bunului-simt, atunci este o problema, si ea trebuie gestionata repede, pentru a nu genera un conflict care ar putea duce, in cele din urma, la plecarea unui angajat bun".
Evenimentul Zilei