Ultima raportare a Comisiei de Pensii, din data de 8 februarie, contabilizeaza un numar de 60.417 persoane inscrise la pensiile private facultative si active de aproximativ 4,9 milioane de euro pentru cele sapte fonduri, noteaza Adevarul. Deocamdata insa, vanzarile pentru pilonul III au fost facute mai mult de catre consultantii financiari mai vechi ai companiilor autorizate.
Legislatia prevede, pe langa infiintarea unei noi societati pentru administrarea fondurilor de pensii facultative, si autorizarea, separat, a agentilor de marketing care vand acest produs. Pentru a primi insa autorizatia, acestia au nevoie de training separat din partea administratorului.
Bram Boon, director general ING Asigurari, spune ca, pana in prezent, compania pe care o conduce s-a concentrat pe canalul traditional de vanzari al asigurarilor de viata. "Este vorba de consultanti, intrucat am considerat ca aderentii au nevoie de consilierea financiara a unui profesionist in domeniu", spune Boon.
Totusi, acesta crede ca pentru ING Asigurari provocarea va fi sa foloseasca baza de date obtinuta in urma campaniei de aderare la pensiile private obligatorii si sa largeasca forta de vanzari. Cu alte cuvinte, Bram Boon spera ca din cei 1,3 milioane de aderenti pe care ING i-a atras pentru pilonul II, o parte sa fie convinsi sa incheie si o polita facultativa.
Iar pentru acest lucru, managerul ING Asigurari spera sa se bazeze tot pe cei 20.000 de agenti de marketing folositi in campania pentru pensiile obligatorii. Si BCR Asigurari de Viata se bazeaza in lupta pentru atragerea de semnaturi pentru pilonul III tot pe experienta celor 500 de agenti de marketing.
Societatea este marea surpriza in topul pensiilor facultative clasandu-se pe locul trei dupa fondurile de pensii administrate de Allianz-Tiriac. Totusi, pozitia ocupata pe podium se datoreaza in principal faptului ca actionarul majoritar a decis sa dea tuturor celor 10.000 de angajati ai BCR pensii facultative, ca bonus salarial.
Allianz-Tiriac, singura companie autorizata direct pentru ambele tipuri de pensii, si-a bazat forta de vanzari pentru pilonul III pe 2.345 de agenti activi de marketing. Practic, acestia au fost cei mai eficienti vanzatori, avand in vedere numarul de participanti adunati la cele doua fonduri gestionate de Allianz: 15.432 de participanti pentru AZT Moderato si 13.270 pentru AZT Vivace.
Adevarul
http://www.banknews.ro/stire/15689_doar_60000_de_persoane_si-au_facut_pensii_facultative.html