Ati cumparat produse din strainatate si cand ati ajuns in Romania ati constatat ca nu functioneaza corespunzator? Acum nu trebuie sa mergeti inapoi in tara de unde ati achizitionat produsul, ci puteti sa rezolvati problema prin intermediul Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania), noteaza Romania Libera.
Care este procedura exacta dupa care functioneaza ECC au explicat consultantii Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor (APC) din Romania, care au oferit si cateva exemple concrete. Domnul L.N., cetatean roman, achizitioneaza de pe un site al unui operator din Marea Britanie un monitor LCD, livrarea urmand sa fie efectuata in maximum 10 zile. Cu toate acestea, nici dupa 30 de zile produsul nu este livrat. In aceste conditii, domnul L.N. se adreseaza Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania). ECC Romania preia reclamatia, iar unul din consultanti o introduce in baza de date on-line pusa la dispozitie de Comisia Europeana si la care au acces toate celelalte centre din reteaua ECC-Net.
Reclamatiei ii sunt atasate documentele doveditoare trimise de reclamant, apoi cazul este pus la dispozitia centrului european din statul in care isi are sediul operatorul economic reclamat (in cazul exemplificat ECC Marea Britanie). Acest centru european are la dispozitie o saptamana pentru acceptarea reclamatiei si 10 saptamani pentru a oferi o solutie (avand posibilitatea de a solicita inca patru saptamani timp suplimentar pentru situatii justificate).
Aceeasi procedura va fi valabila si in cazul domnului P.K., cetatean polonez, care a achizitionat un telefon mobil dintr-un magazin din Romania. In aceasta situatie, domnul P.K. se va adresa Centrului European al Consumatorilor din Polonia, care va introduce reclamatia in baza de date si o va pune la dispozitia ECC Romania pentru rezolvare. Atat in primul caz, cat si in al doilea, reclamantul se poate adresa direct centrului din statul in care isi are sediul operatorul economic.
In ambele cazuri, solutiile pot merge de la solutionarea problemei pe cale amiabila (operatorul economic fie accepta solicitarile consumatorului, fie propune o alta solutie pe care consumatorul o accepta) pana la trimiterea cazului catre un organism de rezolvare alternativa a disputelor (daca partile nu ajung la o intelegere).
Adresa
Activitatea Centrului European al Consumatorilor Romania - ECC Romania se desfasoara in Bd. Nicolae Balcescu nr. 32-34, et. 4, cu sprijinul Comisiei Europene si al Guvernului Romaniei, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, suportul logistic fiind asigurat de catre Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) din Romania.
Contact
Orice intrebare pe care o aveti legata de activitatea centrului sau daca doriti sa aflati informatii puteti suna la telefonul (021).315.71.49,
fax (021)311.02.42
sau puteti trimite mail-uri la adresele office@eccromania.ro si www.eccromania.ro.
Romania Libera
http://www.banknews.ro/stire/15578_cum_functioneaza_centrul_european_al_consumatorilor_romania.html