BankNews.ro - The Business Republic

Coca-Cola, promovare dubla online in 2008
Media | Data Publicarii: 13-02-2008

Coca-Cola, unul dintre principalii jucatori pe piata bauturilor racoritoare, va dubla in acest an ponderea reclamelor online in cadrul strategiei sale de promovare, potrivit declaratiilor Biancai Bourbon, director marketing al Adriatic and Balkans Business Unit, Coca-Cola Romania.

Compania deruleaza, in prezent, doua campanii publicitare, pentru bradurile de bauturi carbogazoase Coca-Cola si Schweppes, care au o componenta online foarte importanta. De altfel, spoturile TV pentru aceste doua marci trimit catre componenta online a campaniilor. Prima este o continuare a spotului difuzat in 2006 si poarta numele de "Fabrica de fericire". "Aceasta a fost lansata ca o adevarata premiera de cinema: cu movie trailer-uri, postere (outdoor) similare cu cele folosite pentru lansarea unui film si alte materiale creative", a adaugat oficialul companiei.

Campania este in desfasurare pe TV, cinema, radio, outdoor, print si, bineinteles, online. Campania va dura pana in martie 2008, iar spotul principal este disponibil in intregime numai pe internet, pe site-ul fabricadefericire.ro, potrivit oficialului companiei. Cea de-a doua campanie derulata in prezent este focusata pe produsul Schweppes. Ea se numeste "Campania Schweppes Film Festival", iar continutul ei poate fi accesat integral numai pe site-ul schhh.ro, potrivit oficialului Coca-Cola.

Coca-Cola a fost, in 2007, a cincea companie din Romania dupa marimea bugetului de promovare rate-card (valori brute, fara reduceri). Acesta a fost, conform monitorizarii Alfa Cont, de aproape 158 milioane de euro, in timp ce, la nivel global, bugetul de promovare al companiei a fost, anul trecut, de aproape 1,7 miliarde euro.

TV-ul ramane canalul media favorit al Coca-Cola Romania. "Cel mai folosit canal media in acest an va ramane TV-ul, in linie cu toate studiile noastre privind preferintele consumatorilor", a precizat directorul de marketing. Coca-Cola foloseste mixul de publicitate, cu TV in rolul principal. "Folosim pentru brandurile noastre un mix de publicitate, incepand cu TV si continuand cu radio, outdoor, presa, internet", a declarat Bourbon.

Compania lucreaza cu mai multe agentii de publicitate, in functie de brand. "Principalele agentii cu care lucram sunt McCann Erikson pentru Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna; Lowe pentru Nestea si Burn, si Ogilvy pentru Cappy si Powerade", a declarat Bourbon. Conform Alfa Cont, Coca-Cola este prezenta pe piata din Romania prin intermediul a doua firme, respectiv Coca-Cola Romania, reprezentantul companiei americane The Coca-Cola Company, care detine marcile si produce concentratele, si imbuteliatorul Coca-Cola HBC Romania, care produce, distribuie si vinde produsele. Portofoliul Coca-Cola Romania cuprinde bauturile racoritoare Coca-Cola, Sprite, Fanta, sucurile Cappy, ceaiurile Nestea si apa minerala Dorna. Principalul competitor al companiei este Pepsi, atat in Romania, cat si la nivel international.

Business Standard

http://www.banknews.ro/stire/15564_coca-cola,_promovare_dubla_online_in_2008.html