Din ce in ce mai multi romani se bucura de sezoanele de reduceri in magazinele din Londra, Milano, Barcelona sau Dubai. Anul acesta cererea pentru astfel de sejururi a crescut cu aproximativ 20 de procente in timp ce pretul pachetelor turistice a scazut in medie cu 10%, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Timp de un week-end sau cel mult cateva zile, turisti romani sunt plecati in strainatate, pentru cumparaturi fie de sezon, fie de reduceri de la marile firme internationale. Numarul acestora a urcat in acest an cu circa 20-25% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Turismul de shopping e, de obicei, de joi pana duminica. La mine la agentie a crescut cu 20-25% fata de anul trecut", a declarat Albert Alexandrescu, director general Europoint.
Cele mai cautate orase de catre cei care calatoresc pentru cumparaturi sunt Milano, Londra, Paris, Madrid, la care se adauga o destinatie mai exotica, Dubai, mai ales pentru electronice foarte ieftine in ianuarie-februarie, si una mai apropiata, Istanbul, pentru produsele din piele de buna calitate si la preturi mult mai mici decat la noi.
"Preturile au scazut foarte putin, cu aproximativ 10% fata de anul trecut. In schimb, s-au diversificat destinatiile pentru turismul de shopping. In Istanbul de exemplu, pentru doua persoane, costa undeva in jur de 500 de euro in weekend, bilet de avion plus cazare la hotel de patru stele, iar daca mai au in buzunar inca 1 500 de euro este suficient ca sa isi faca cumparaturile", a mai spus Alexandrescu.
Turismul de shopping creste in primele si ultimele doua luni din an, perioade in care se fac reduceri la magazinele mari. Si companiile de transport europene profita de fluxul marit de pasageri si ii atrag cu oferte speciale.Nu este o practica noua in Europa. Astfel de turisti sunt peste tot, poate si din dorinta celor in cauza de a nu avea aceleasi haine cu cei din tara lor, mai ales in cazul vedetelor.
The Money Channel