Plicticoase, antrenante, lungi, pe nepregatite, sedintele fac parte, adesea, din viata de birou. Exista cateva reguli care trebuie respectate de fiecare participant, pentru a nu deveni "oaia neagra" a meetingului.
REGULI - Nu te prezenta nepregatit! Afla despre ce va fi vorba in sedinta, vezi daca exista documente pe care ar trebui sa le consulti in prealabil sau daca poti contribui cu vreo prezentare la sedinta. Programeaza-ti ce ai de spus in legatura cu subiectele care vor fi analizate.
Nu intarzia! Fie ca este vorba de o sedinta cu trei oameni sau cu inca 200, daca vei intarzia iti vei periclita imaginea si vei arata lipsa de respect fata de ceilalti participanti.
Nu vorbi de dragul de a te face auzit! Vorbeste doar cand ai ceva interesant de impartasit si fii concis in ceea ce ai de spus.
Nu sta tacut! Cu siguranta, te afli in acea incapere pentru ca punctul tau de vedere conteaza. Daca nu vei participa, exista doua variante: fie vei parea lipsit de interes pentru problema discutata, fie vei parea lipsit de idei si pareri.
Ai grija la limbajul corporal! Nu dormi, nu casca, evita sa te joci cu parul, cu pixul sau cu foile, nu te tolani in scaun, nu parasi camera fara motiv.
Nu purta conversatii auxiliare! Acesta este unul dintre cele mai nepoliticoase lucruri pe care le poti face intr-o sedinta. Chiar daca discuti un subiect legat de munca, acesta trebuie discutat cu toti colegii sau, in particular, cu colegul vizat, dar dupa intalnire.
Nu lasa telefonul deschis! In mod normal, in sedinta nu ar trebui sa intri cu telefonul. Daca insa o faci, pune-l pe modul "silent". Daca astepti un telefon important, fie invoieste-te de la sedinta, fie anunta-i pe toti ca vei primi acel telefon.
Compact