Mai mult decat ora, ceasurile au inceput sa indice si noi recorduri de pret, titreaza revista franceza Le Figaro. Un ceas Patek Philippe din anul 1994 s-a vandut recent cu 1,5 milioane de euro, o suma exorbitanta daca ne gandim ca este vorba despre un exemplar din otel, pe cand ceasul Breguet al imparatesei Josephine a facut o impresie mai proasta, adudecandu-se la 913.810 euro. Fabricantul de ceasuri Jaeger-Lecoultre din grupul Richemont a vandut la randul sau, de curand, un ceas incrustat cu 155 de diamante la un pret de un milion de dolari. Vizibil satisfacut, clientul si-a mai cumparat unul.
Ca un semn de bogatie si de bun gust, ceasurile se afiseaza si pe mainile starurilor. Doar cu un Breitling pe mana lui John Travolta, marca si-a asigurat vanzarea. Marile nume din domeniul ceasornicariei au inteles bine acest lucru. Omega mizeaza pe George Clooney pentru a garanta succesul modelului "Hour Vision", pe cand Dior pariaza pe Sharon Stone pentru a vinde modelul "Christal".
Intr-un singur an vanzarile de ceasuri au crescut cu aproape 14% si au ajuns sa reprezinte mai bine de 24% din cifra de afaceri a sectorului ceasurilor si bijuteriilor. In acest context, marile marci mizeaza in special pe ceasurile bijuterii. Swatch, care s-a aliat recent cu Tiffany, a lansat modelul "Diamonds in the Sky". Acest ceas este rezervat unei clase privilegiate: are numai 499 de clienti in intreaga lume. Cu cele 80 de diamante ale sale ramane totusi un model abordabil, pretul de vanzare fiind de numai 900 de euro.
Si ramura de ceasornicarie a grupului Richmond, numarul doi din sectorul luxului dupa LVMH, a cunoscut o crestere a activitatii de aproape 56%, ajungand la 218 milioane de euro. Acelasi scenariu este valabil si pentru numarul 1 francez, care a cunoscut o evolutie de 17% intr-un an, ajungand la 390 milioane de euro.
Potrivit specialistilor citati de Le Figaro, aceste rezultate se explica printr-o cerere foarte mare la nivel mondial, cerere stimulata in special de noii intrati in clubul miliardarilor din Asia si Rusia.
The Money Channel