Sa cumperi o masina e intotdeauna o afacere extrem de serioasa. Sa cumperi un model nou este de-a dreptul un pariu de zile mari. Daca suma disponibila este de 40.000 euro, exigentele cresc si incep sa vizeze si intregul pachet de servicii oferit de dealer.
Cea mai importanta intrebare pe care trebuie sa ne-o punem atunci cand vrem sa achizitionam un model din clasa medie este: Care va fi destinatia exacta a acestei masini? Dupa ce am reusit sa raspundem la aceasta intrebare aparent simpla dar in esenta mult mai complexa, lucrurile decurg mai usor. De cati bani dispun? Ce marca sa aleg? Ce model sa aleg? Ce culoare, jante sau alte optiuni? Acestea sunt in ordine intrebarile dintr-un ghid nescris al cumparatorului. Pentru inceput ne-am propus sa tratam clasa medie premium in conditiile in care dispunem de 40.000 euro.
1.BMW 320 d
Noua generatie seria 3, denumita E90, pastreaza calitatile dezvoltate anterior de BMWdar reuseste sa amelioreze aspectele la care generatiile anterioare nu excelau. BMW a obtinut cu 320d cel mai bun consum din clasa la testele multiple realizate de publicatii specializate. Calitatea excelenta a materialelor si a imbinarilor fac ca deprecierea in timp sa fie destul de scazuta comparativ cu concurentii directi. In plus, aceasta calitate se reflecta si in costuri mai reduse cu intretinerea, garantia fiind recent extinsa pana la 4 ani.
2.Mercedes-Benz C 220 Cdi
Mercedes mizeaza foarte serios pe acest model in competitia cu BMW.
In gama se regasesc atat motoare diesel cat si pe benzina. Alegerea clientilor din Romania a fost in principal versiunea C 220 Cdi, in echiparea Avantgarde. Pretul acestui model poate varia destul de mult datorita pretului relativ ridicat al optionalelor. Valoare de revanzare este in primii doi ani foarte buna. Reteaua de dealeri este intr-o continua expansiune pentru ca in curand sa ofere acoperire in toate zonele tarii.
3.Audi A4 2.0 tdi
Audi A4 a reprezentat inamicul etern al celor doua modele prezentate anterior. Actualul model se afla la final de cariera, Audi pregatind o noua generatie de A4 pentru anul viitor. Pretul este inca destul de ridicat datorita multitudinii de optionale ce pot fi comandate. De remarcat este tractiunea integrala quattro pentru care marca din Ingollstadt este celebra. Un minus poate fi considerat zgomotul destul de pregnant al motorului la turatii joase. Nu au fost consemnate probleme de service specifice pentru acest model.
4.Lexus IS 220 d
Recent introdus pe noua serie IS, motorul diesel a reprezentat o adevarata provocare pentru constructorul japonez. Promotor al modelelor economice si ecologice, Lexus a studiat mult timp acest motor pana sa il introduca in lupta cu concurentii germani. Marca japoneza este recunoscuta pe plan mondial pentru fiabilitatea ridicata a modelelor sale. Lexus IS 220 d are o valoare de revanzare ridicata pe toate pietele. Desi este un model foarte bine realizat, mediatizarea marcii in Romania este slaba. Un minus il putem acorda retelei de dealeri foarte restranse.
5.Saab 9-3 Vector 1.9 TiDs
Modelul suedez se afla la limita barierei de 40.000 de euro dar reuseste sa concureze cu succes cu ceilalti 4 competitori. Motorul diesel a lipsit o buna perioada din gama Saab, suedezii fiind recunoscuti pe plan mondial pentru motoarele turbo pe benzina. Cu un design revizuit pentru 2007, Saab 9-3 dispune de o calitate a materialelor peste asteptari. Un alt plus poate fi considerat silentiozitatea ridicata a motorului. Aceeasi deficienta in reteaua de dealeri, Saab nefiind o marca prea populara pe piata romaneasca.
The Money Channel