Inspirati de domeniul de activitate, de rude si de prieteni sau pur si simplu de divinitate, antreprenorii romani isi boteaza firmele in cele mai ciudate feluri posibile, noteaza Cotidianul. Din denumiri nu lipsesc personajele celebre din desene animate, numele de animale, invocarile divine sau exclamatiile de bucurie. In spatele acestor decizii se ascund insa evenimente pe care patronii le-au trait si care le influenteaza, intr-o mai mica sau mai mare masura, activitatea profesionala.
"Vine ploaia, bine-mi pare!", exclama pitesteanul Sima Laurentiu pe stampila firmei sale pe care a infiintat-o in urma cu aproximativ trei ani, impreuna cu Nita Viorel.
"Faceam izolatii, astfel ca, dupa terminarea lucrarilor omului, nu ii mai ploua in casa. La asta ne-am gindit cind am ales numele firmei", a povestit Sima. Patronul considera ca numele l-a ajutat "asa si asa", desi momentan firma si-a sistat activitatea. "Cind eram cu izolatiile, ne-a ajutat numele. Dar deocamdata am inchis. Poate de la anul o deschidem iar", a mai spus Sima.
Tot un semn al exclamarii se intrevede si in numele societatii familiei Brais din judetul Neamt. Doamne ajuta-ne Prod Com SRL se ocupa acum de exploatarea forestiera, dar si cu micul comert. "La inceput nu aveam nici un ban in buzunar. Fusesem tras in piept, dar cu ajutorul acestei societati am luat pe datorie de la alte firme. Initial am plecat cu biserica, cu material pentru luminari. Acum ne ocupam de exploatare forestiera si avem si un mic magazin cu de toate", povesteste patronul Nicolae Brais, ferm convins ca numele pe care l-a ales l-a ajutat foarte mult in afaceri. "Afacerea ne merge binisor, nu ne trage nimeni de guler, nu avem datorii, facem totul doar cu banii nostri, fara ajutor de la banca", mai spune Brais, potrivit caruia ideea "botezului" i-a venit atit lui, cit si sotiei, care este foarte credincioasa. Din datele Ministerului Finantelor, anul trecut, Doamne ajuta-ne Prod Com SRL a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 milioane de lei si un profit de peste 61.000 de lei.
Probabil tot pentru a atrage atentia, dar nu a fortelor divine, ci a copiilor sau copilarosilor, antreprenorii romani nu au ezitat sa se inspire pina si din desenele animate celebre. In peisajul afacerilor din Romania si-au facut astfel aparitia Chip si Dale sau Donald Duck. "Am preluat societatea de la cineva, dar banuiesc ca ideea (de a numi astfel societatea - n.red.) a venit de la personajele de desene animate, noi ocupindu-ne de comertul cu dulciuri", povesteste Bianca Filip, patroana societatii. Cit despre reactiile potentialilor clienti, Filip spune ca "pe unii ii distreaza, iar pe altii nu ii intereseaza". "Nu stiu daca, din punct de vedere financiar, m-a ajutat sau nu. Nu m-am gindit la asta", a mai declarat Filip.
Tot in categoria "desene animate" la Registrul Comertului este inregistrata firma Donald Duck, din judetul Alba. Reprezentantii acesteia nu au putut fi insa contactati.
Integral in Cotidianul