BankNews.ro - The Business Republic

Cele mai luxoase masini ale anului 2008
Auto | Data Publicarii: 24-11-2007

Mari schimbari se anunta pe piata auto pentru anul urmator. Masinile de lux se pregatesc pentru o revenire spectaculoasa in 2008 pe scena auto, iar conceptul "cu cat e mai mare, cu atat e mai bine" a inceput sa se scufunde, lasand loc automobilelor mai sigure si care consuma mai putin combustibil. Toate acestea au facut ca producatorii sa isi puna la bataie toate atu-urile ca sa fie convinsi ca vor da lovitura.

Redactorii Forbes au analizat piata alaturi de specialistii in domeniu si ne spun care sunt cele mai interesante oferte pentru automobilele de lux. "Anul urmator va fi momentul crucial. Venim dupa un an dificil din punctul de vedere al vanzarilor, iar stabilitatea este cea de care avem nevoie. Orice nou model care va reusi sa schimbe putin situatia este binevenit", spune David Wurster, presedintele companiei Vicentric, specializata in studii de piata.

Cel mai luxos automobil al anului urmator este Audi R8. Primul model Audi realizat pentru clasa sport de lux va intra in competitie directa cu Porsche 911 Carrera 4S si va ridica valoarea in materie de performanta a producatorului Audi, care "se cam taraie dupa gigantii BMW si Mercedez Benz", dupa cum sustine Forbes. R8 are tot ce ii trebuie: design si performanta pe masura, gratie celor 420 de cai putere, motorului V8, suspensii de curse si tractiune integrala. Parintele Audi, Volkswagen AG, mai detine si Lamborghini si Bugatti, asa ca modelul este binevenit datorita costurilor mai mici decat ale Gallardo sau Veron.

Unul din cele mai asteptate modele este ocupantul locului doi in top, BMW Seria 1. Modelul vine ca un raspuns greu la adresa criticilor aduse BMW pentru Seria 3, considerat de unii prea mare, greu si prea scump.

Seria 1, mai mic si mai putin costisitor, nu duce insa lipsa de putere. "Seria 1 e clar un castigator. Au facut o treaba perfecta cu masina asta - merge bestial, arata grozav, este foarte distinsa si individualizata, si, mai mult, are proportiile ideale", spune John Wolkonowicz, analist senior pentru firma de studii de piata Global Insight. Masina vine si ca o alternativa Seria 3 destinata unui public mai tanar, BMW reusind cu noua lansare sa extinda masiv sectorul premium sporty. Seria 1 va oferi un motor in 2 serii de sase cilindri in linie, la fel ca fratele mai mare.

Unul din modelele care va schimba cu siguranta piata americana auto, conform datelor Forbes, este locul trei Cadillac CTS. Cu mari sanse la modelul anului 2008 in SUA, CTS vine ca raspuns la automobilele de lux europene sau japoneze, care au castigat destul de mult teren in fata americanilor in ultimul timp. Succesul lui Chevrolet cu Malibu se va reflecta ceva mai mult in rezultatele financiare ale General Motors, insa CTS va fi cu siguranta mai important pentru prestigiul companiei. CTS-UL de a doua generatie este fara indoiala cea mai buna masina produsa de Chevrolet de ceva vreme incoace - "combina posibilitatea unui sofat amuzant si dinamic cu un look distins si un interior foarte comfortabil si cu inalta tehnologie", screi Forbes. "Va fi un model ce va lovi in adversari puternic si va reface imaginea Cadillac", crede Wurster, care se asteapta ca CTS sa fie responsabil pentru cel putin 20% din veniturile producatorului. "Calitate si design de rafinament. Poate concura fa ra nici o problema cu Mercedes si BMW- iar cand esti in stare sa faci asta, atunci intr-adevar dai dovada de rafinament.", mai spunesi Wolkonowicz.

Cadillac Escalade Hybrid, Chevy Tahoe Hybrid si GMC Yukon Hybrid vin pe piata cu una din cele mai revolutionare modele in cel mai bun moment si ocupa locul patru in topul Forbes. Cu o tehnologie ce ajuta la economisirea carburantilor, ele vor duce industria un pas mai departe. Escalade va veni ceva mai tarziu, iar Chrysler asteapta si el un moment prielnic pentru a-si face aparaitia. Cu toate ca nu renusa total la combustibil, masinile vor aduce imbunatatiri majore in eficienta si vor duce la economisirea a pana la jumatate din combustibilul necesar pentru condusul in oras si pana la 25% din combustibilul necesar in afara orasului. Insa va ramane la fel de capabil si puternic ca restul modelelor. SUV-urile vor ajunge la un punct de rascruce in 2008 alaturi de camionete, spun analistii. General Motors a venit cu initiativa, insa faptul ca Porsche sau Chrysler investesc puternic si probabil vor recupera in curand demonstreaza puterea pe care o are piata care poate forta la aparitia unor solutii neasteptate, scrie Forbes.

Locul cinci e ocupat de Infiniti EX35 care mai aduce segmentul CUV (Crossover Utility Vehicle) catre un model mai stilat, capabil si dotat la nivel de inalta tehnologie. Este mult mai distractiv de condus decat majoritatea CUV-urilor mici si are un design mult mai bine lustruit. Si alte companii isi pregatesc noile modele, insa EX35 va avea avantajul primului intrat pe piata. Automobilul va aduce noutati si in domeniul tehnologiei, cu un monitor Around View, care foloseste camere ce vor putea lua imagini mult largi pentru usurarea parcarii. Iar sistemul de ultima generatie Lane Departure Prevention nu numai ca anunta soferul daca depaseste carosabilul sau loveste bordura, dar si ajuta la repozitionare masinii.

Locul sase, Jaguar XF, este decizia Ford de a merge pe principiul "totul sau nimic". Dupa vanzari in cadere in ultimii ani, compania spera sa reatraga cumparatorii catre brand-ul sau. Analistii spun insa ca este o miscare pe care Ford trebuia sa o faca ceva mai devreme, in urma cu cativa ani. Jaguar XF aduce un design contemporan, mult mai fixat in zilele noastre decat precursorul S TYPE si ajuta compania sa faca un pas catre viitor. Va avea cateva inovatii in materie de design interior, inclusiv un control mult mai fin, care ar putea diferentia masina de modele asemanatoare. Acum in vanzari, Jaguar vine cu un XF care face mari progrese fata de aparitiile de pana acum si spera sa atraga un public ceva mai tanar. Wolkonowicz spune ca este un model potrivit pentru producator, insa nu este sigur daca raul mai poate fi reparat. "Ford a facut din Jaguar o masina imbatranita. E un model ce trebuia sa apara acum 15 ani." Lincoln MKS ar putea face pentru Lincoln cam acelasi lucru pe care CTS a reusit sa il faca pentru Cadillac, un rebranding mai mult decat folositor, spun specialistii citati de Forbes, despre ocupantul locului sapte. Un pas major fata de antecedentele Lincoln, MKS este bazat pe aceeasi palatforma ca Ford Taurus, cu toate ca ii este la fel de dator si modelului Volvo S80. Formele apetisante ale MKS cu siguranta sunt atragatoare, insa trebuie luat in calcul si noul sistem Sync multimedia control, dezvoltat de Fors alaturi de Microsoft.

Mercedes ramane si ea printre cele mai luxoase marci din lume cu modelul Clasa C, situat pe locul opt. "Poate ca Mercedes vinde modele mai scumpe, mai atractive sau mai avansate tehnologic, insa Clasa C ramane pe primul loc in privinta banilor pe care i-a adus si imaginii pe care a format-o companiei", sustin jurnalistii Forbes. Noul automobil demonstreaza eforturile companiei de a-si mentine pozitia de top pe segmentul masinilor sport sedan de lux. Daca modelul precursor era ceva mai neinspirat si mai cuminte, ultima editie aduce stil si performanta pentru o competitie mai acerba pentru Seria 3 de la BMW.

Pe locul noua ajunge Nissan GT-R, care spera sa aduca companiei producatoare cam acelasi lucru pe care il spera si Audi cu modelul R8. Este vorba de un efect de halo, sustine Forbes, ce ar putea alunga norii de deasupra Nissan, cu toate ca doar putini entuziasti il vor detine vreodata. GT-R este una din cele mai asteptate masini ale acestui deceniu, mai noteaza redactorii. Cu un motor V6 si un sistem de tractiune integrala, plus alte imbunatatiri, masina isi propune sa concureze cu Ferrari, Lamborghini sau Porsche, insa la un pret mai mic. De asemenea, urca Nissan in fata adversarilor japonezi, cel putin pana Acura va lansa modelul NSX.

Ultimul loc este ocupat de micutul Smart ForTwo, in ciuda pretului in crestere la combustibili si temerile consumatorilor in crestere legate de protectia mediului inconjurator. Micutul Smart, de doua locuri este mai degraba un pariu pentru Mercedes-Benz, care si-a propus sa cucereeasca piata cu noul model. Cu un motor de trei cilindri de doar 70 de cai putere, coupe-ul ForTwo se gaseste la un pret rezonabil si nu inghite foarte mult carburant. "Nu numai ca se adreseaza unei piete in cautare de masini eficiente din punctul de vedere al combustibilului, dar sparge limitele in privinta automobilelor pentru public larg, si o face chiar cu mult stil", crede Wurster. Pe de alta parte, Gravigny nu este la fel de increzator si priveste lansarea in SUA ceva mai sceptic."Va prinde poate doar in cazul Los Angeles-ului sau New York-ului, pentru ca sunt orase ceva mai aglomerate. Este micut si individualizat intr-adevar, dar nu are acel fun-to-drive al Mini Cooper-ului"

Producatorii isi vor concentra eforturile asupra tinerilor soferi datorita puterii de cumparare in cresetere pe care acestia o vor detine in anii urmatori. Noua generatie Y va influenta piata, spune Wolkonowicz. "Vor avea loc schimbari majore in urmatorii 10-15 ani, cauzate in principal de aceasta generatie, cea mai importanta de pe piata auto de pana acum" Seria 1 de la BMW si Volvo C30 sunt principalele modele spre care tinerii aspira si care vor deveni un fel de pilon pe piata, crede analistul, care prevede o largire a ofertei mai mare ca niciodata.

The Money Channel

http://www.banknews.ro/stire/13979_cele_mai_luxoase_masini_ale_anului_2008.html