Guvernul roman si cel ungar au stabilit, in urma sedintei comune de miercuri, sa construiasca o linie ferata de mare viteza pe ruta Budapesta -Bucuresti -Constanta, pentru a integra cele doua state in sistemul de transport feroviar international de calatori cu trenuri de mare viteza.
Potrivit unei Declaratii Comune a Ministerului Transporturilor (MT) roman si a Ministerului Economiei si Transporturilor ungar adoptata, miercuri, la Sibiu, in sedinta comuna a guvernelor celor doua state, va fi realizata o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta - Bucuresti - Constanta, cu legatura la reteaua europeana de transport feroviar. Aceasta linie va lega Budapesta de Bucuresti si Constanta, ca o prelungire a axei de mare viteza Paris - Strasburg - Stuttgart - Viena - Bratislava - Budapesta.
De asemenea, ministerele de transporturi din cele doua state au mai adoptat o declaratie comuna, potrivit careia vor dezvolta unitar infrastructura drumurilor secundare de interes comun care traverseaza frontiera romano-ungara. O alta preocupare a celor doua state o constituie dezvoltarea retelei de autostrazi si drumuri publice deschise traficului international, care sa faca fata cresterii rapide a cererii generate de traficul intern si de tranzit.
Cele doua guverne au convenit modul in care vinietele romanesti si ungare se vor putea distribui pe teritoriul celuilalt stat. Astfel, Romania a creat cadrul legal pentru eliberarea acestora de catre persoanele si agentii economici din Ungaria, care se pot adresa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), pentru incheierea unor conventii in acest sens. In ceea ce priveste distribuirea rovinietei romanesti in Ungaria, in prezent, CNADNR desfasoara o licitatie pentru tiparirea de roviniete necesare si este pregatita sa incheie conventii de distribuire a rovinietei cu orice firma ungureasca interesata.
Totodata, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat o nota referitoare la continuarea colaborarii romano-ungare in ceea ce priveste transport feroviar si rutier, printre obiective numarandu-se cresterea traficului feroviar si rutier de marfa si calatori, inlaturarea barierelor tehnice existente pe reteaua feroviara si rutiera, cresterea calitatii serviciilor, a vitezei comerciale a trenurilor, dar si reducerea duratei de parcurs si reducerea costurilor cu intretinerea materialului rulant si a infrastructurii feroviare. Aceste actiuni vor facilita tranzitul persoanelor cu drept comunitar de libera circulatie pe drumurile secundare care traverseaza frontiera romano-ungara cand acquis-ul Schengen va fi total implementat de catre Romania si Ungaria.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/13786_bucurestiul_va_fi_legat_de_budapesta_printr-o_cale_ferata_de_mare_viteza.html