Marile lanturi vest-europene de supermarket domina piata romaneasca. Aglomeratia si cozile de la case arata ca piata este departe de a fi atins punctul de saturatie, noteaza Romania Libera. Supermarketurile sunt magazine "democratice", adresate tuturor oamenilor si nu virtuozilor shopping-ului - motiv pentru care topul de fata a fost realizat stand de vorba cu oameni din cat mai multe categorii sociale, de la gospodine la intelectuali.
Daca in urma cu 7-8 ani exista un singur supermarket in Bucuresti, Metro, acum avem in fiecare cartier avem cel putin unul, iar numarul lor este in crestere, dovada ca piata nu si-a atins inca limita - fapt demonstrat si de aglomeratia si cozile exasperante de la case. Piata e dominata de brand-uri vest-europene (Carrefour, Cora, Real, Metro, Kaufland, Penny, Billa etc) - pe piata nefiind prezent inca nici un operator american. Topul nostru a reliefat ca preferintele bucurestenilor se indreapta spre supermarket-uri generaliste (in care se includ si magazinele cash and carry de tip Metro), urmate de supermarket-uri sociale (Penny, Kaufland), cu preturi mai mici dar o gama mai putin diversificata de produse. Supermarket-urile de proximitate sunt ultimele preferate, fiind frecventate doar din cauza apropierii de casa.
Top 10 Bucuresti:
- Carrefour
- Cora
- Metro
- Kaufland
- Selgros
- Penny
- Auchan
- Billa
- La Fourmi
- Angst
Integral in Romania Libera