Competitia de pe piata autohtona a distributiei de carburanti a generat in ultimii ani aparitia unor oferte de servicii dintre cele mai variate in spatiul benzinariilor ajungandu-se pana acolo incat in perimetrul acestor statii se pot plati ratele la banci, se poate face dus, se pot spala caini sau se pot cumpara vinuri de colectie, noteaza Gandul. Insa marea batalie a companiilor se da pe terenul fidelizarii clientelei, recurgandu-se in acest sens la emiterea de carduri personalizate.
Spre exemplu, cardul Petrom este emis pentru fiecare masina a clientului si functioneaza ca un portofel reincarcabil. La Rompetrol poate fi utilizat cardul Fill&Go pentru plata direct la pompa. Acesta este folosit ca un card de credit. Clientul isi alimenteaza masina cu carburanti, dar plateste pe baza facturii la o data ulterioara. Un astfel de card aduce reduceri la carburant (0,4%), dobanda preferentiala (DAE: 25,54%), pentru cumparaturile facute in magazinele din incinta benzinariei, reducere la spalatoriile din statii (5%), reducere la produsele achizitionate (5%), cu exceptia tutunului, alcoolului, cartelelelor telefonice, ziare, precum si facilitati pentru obtinerea de asistenta auto specializata.
Taxele de tunel in strainatate platite cu cardul de la peco
Mol Romania a scos pe piata programul de fidelizare MultiBonus. De fiecare data cand cumpara de la Mol, clientii primesc puncte pe cardul MultiBonus, care pot fi transformate in diferite produse comercializate in aceste statii. Flotelor de masini ale companiilor le sunt destinate cardurile de carburanti Mol Gold si Mol Silver, pentru consumuri mai mari de 1.000 litri. La Lukoil, cu ajutorul cardului se pot tranzactiona carburanti, acesta putand fi utilizat ca si card de credit. La benzinariile OMV din Romania se pot utiliza cardurile Routex pentru alimentarea cu carburanti. Insa utilitatea principala a acestuia este in strainatate acolo unde se platesc taxele de tunel sau de autostrada.
Integral in Gandul