Doua dintre cele mai mari companii producatoare de alimente din Franta planuiesc majorarea pretului produselor proprii, modificare ce poate alimenta inflatia intr-un moment in care Banca Centrala Europeana analizeaza posibilitatea majorarii dobanzii de referinta, anunta Reuters.
Producatorul francez de iaurturi, Danone, a declarat joi ca planuieste o majorare a preturilor de pe piata din Franta cu 10%, modificare ce va intra in vigoare de la data de 21 noiembrie 2007, in timp ce compania rivala Lactalis a afirmat intr-un interviu ca doreste sa creasca preturile la branzeturi si lactate cu 15% pana la 17% in luna decembrie a acestui an.
Aceasta marire a preturilor decisa de Danone vine la scurt timp dupa cresterea de 2,3% impusa distribuitorilor in timpul verii, pentru a compensa majorarea preturile la lapte.
Compania a declarat ca se asteapta la o crestere de inca 30% a preturilor la lapte in ianuarie.
Presedintele Lactalis, Michel Leonard, a declarat intr-un interviu acordat ziarului Les Echos ca majorarea preturilor are ca scop protejarea marjei de profit de fluctuatiile pretului la lapte. Grupul a efectuat deja o marire de 2,5% a preturilor la produse in vara.
Dupa lupta indelungata dusa in Europa pentru a reduce supraproductia de lapte, oferta este acum prea redusa si determina o crestere a preturilor.
"Incepand cu 1 octombrie platim cu 20% mai mult pentru lapte pe care il cumparam de la producatori, o noua majorare a preturilor fiind asteptata la inceputul anului urmator", a declarat Leonard pentru Les Echos.
In Franta, pretul la faimoasa "baguette" (bagheta) a crescut cu un euro, preturile la fructe si legume sunt ridicate datorita recoltei scazute iar alte preturi, cum ar fi cel la tigari, sunt de asemenea in crestere.
NewsIn