Investitia initiala se rezuma la deschiderea unui magazin, iar apoi la cumpararea unor prime produse, noteaza Adevarul. Ulterior, afacerea se dezvolta pe masura ce volumul tranzactiilor creste, dar si prin diversificarea serviciilor oferite. Principalii jucatori de pe piata antichitatilor sustin ca aceasta suma nu depaseste 20.000 de euro.
Una dintre conditiile de baza pentru ca magazinul sa se impuna in timp pe piata este ca vanzatorul angajat sa nu fie ignorant in ceea ce priveste arta. Angajatul trebuie sa fie capabil sa ofere clientilor explicatii referitoare la produsele comercializate, date despre vechimea obiectului, autorul creatiei, dar si aspecte "tehnice" referitoare la starea obiectului (daca necesita sau nu lucrari de reconstituire sau restaurare).
Owning a Piece of History: Investing in Antiquities
Alegerea zonei este foarte importanta atunci cand vrei sa iti deschizi un magazin de antichitati. Plasarea acestuia intr-un cartier al orasului predominat de cladiri vechi si frecventat de persoane pentru care arta nu este un domeniu necunoscut (cum ar fi, de exemplu, centrul istoric al Bucurestiului) este cea mai buna alegere.