Firmele de asigurare spun ca sanctiunile pot ajunge pana la refuzul de a mai incheia asigurarea, daca un sofer face accident dupa accident, noteaza Gandul. Numarul de accidente dintr-un an sau de amenzi de circulatie, varsta, marca masinii, dar si gradul de uzura sunt o parte dintre aspectele luate in calcul de companiile de asigurari atunci cand stabilesc polita de asigurare facultativa CASCO.
Nivelul acestei polite a starnit in ultima vreme numeroase controverse, cei mai multi dintre asiguratori considerand ca acesta este mult prea mic comparativ cu valoarea despagubirilor acordate ca urmare a cresterii numarului de accidente.
Mai mult, companiile de asigurari au incercat sa creeze o baza de date comuna in care sa fie trecuti toti soferii cu accidente la activ. Pentru ca totul a ramas la stadiul de intentie, singura modalitate de a-i pedepsi pe soferii care-si lovesc masina este cresterea politei de asigurare.
Momentan, nici aceasta pedeapsa nu poate fi foarte drastica, deoarece concurenta de pe piata de profil determina firmele sa fie ceva mai indulgente. Exista insa intentia ca, in cel mai scurt timp, sa fie aplicata politica europeana in acest sector, care inseamna cresterea politei de asigurare pana la un maxim de 400%, spun reprezentantii firmelor de asigurari, nivelul mediu agreat fiind de 50%.
In ceea ce priveste politica actuala, orice incident care necesita reparatii platite de asigurator este contabilizat, ducand la cresterea politei in anul urmator. Astfel, in timp ce un sofer "exemplar" poate primi reduceri de pana la 45%, un altul cu multe accidente la activ va plati o polita aproape dubla. In general, asiguratorii cresc polita cu 10%, fie ca este vorba despre unul sau mai multe accidente.
Integral in Gandul