Tot mai multe institutii de credit incep sa mizeze pe clientii deja existenti pentru a atrage altii noi, noteaza Adevarul. Cei care reusesc sa convinga un prieten sau macar o cunostinta ca merita sa devina client al unei banci li se ofera bani sau produse. Institutiile bancare isi cresc astfel reteaua de agenti si numarul clientilor, fara a fi nevoie de cheltuieli mari de bani si timp.
Daca ai un prieten care-si doreste un card de credit, suna operatorii nostri si fa recomandarea. Acesta este mesajul unei campanii derulate de Credit Europe Bank, pana la finele anului. O promotie asemanatoare s-a desfasurat si anul trecut, cu succes, numai intr-o luna, 20% din noii posesori de Card Finans Avantaj castigati fiind atrasi pe baza recomandarilor clientilor existenti.
Banca ofera, la schimb, pentru numele si datele de contact a celor recomandati, un bonus de cinci euro net pentru fiecare card acordat prietenilor tai. Bonusurile se vor cumula separat de limita de credit, in contul de bonus, iar banii pot fi folositi pentru cumparaturi in reteaua magazinelor partenere.
"Cati prieteni convingi, atatia bani faci", este ofensiva celor de la ING pentru cresterea clientelei la un produs nou. Pentru fiecare persoana convinsa sa devina titularul unui cont curent se ofera 30 de lei. Efortul presupune trimiterea datelor personale si semnatura celui care s-a hotarat sa devina client.
Una din cele mai eficiente metode
La Raiffeisen tocmai s-a incheiat "Tombola referintelor", promotie la care premiul cel mare, oferit lunar prin tragere la sorti, a fost de 500 de euro. De aceasta data, recomandarea unui client eligibil era valabila pentru toate produsele bancii, nu doar pentru carduri sau cont curent. Si bancile specializate pe economisire-creditare au iesit pe piata cu astfel de concursuri menite sa stimuleze contractarea. Raiffeisen Banca pentru Locuinte a pus la bataie electrocasnice.
De acestea se vor bucura cei care au recomandat pe cineva care parafeaza un contract de economisire- creditare. "Campania s-a prelungit cu o luna pentru ca s-a dovedit a fi foarte buna. In august s-a facut planul in proportie de 130%, probabil si ca rezultat al acestei campanii.
Luna august a fost cea mai buna luna a anului", declara Oana Nuta, director de Comunicare la Railoc. La HVB Banca pentru Locuinte campania se desfasoara pana la finele anului.
"A mers mai bine decat orice alta campanie", spune Adrian Resmerita, director PR la HVBBpL. Institutia ii tenteaza pe clienti cu tichete cadou de 60 de lei pentru fiecare nou client recomandat, bani care se primesc in etape. Astfel, cel care recomanda o persoana va primi un tichet cadou in valoare de 30 lei, daca persoana recomandata incheie un contract Bauspar de cel putin 20.000 lei si achita integral comisionul de deschidere ("contract net").
Data incheierii contractului si data achitarii integrale a comisionului de deschidere trebuie sa fie in cadrul aceleiasi luni calendaristice. Al doilea tichet cadou, in valoare de 30 lei, se acorda daca persoana recomandata face o prima depunere, de minimum 100 lei.
Adevarul