Militantii germani ai Greenpeace au declansat saptamana trecuta o actiune mai putin obisnuita, chiar in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, denuntand poluarea excesiva cauzata de automobile. Cu ocazia deschiderii oficiale pentru publicul larg, ei au prezentat trei autovehicule (Audi, BMW si Volkswagen) vopsite in roz si accesorizate cu rat, urechi si codita de porc. Sub titulatura de "porci climatici, care polueaza atmosfera" (climate pigs), ei atrag atentia asupra faptului ca producatorii continua sa scoata pe piata masini care depasesc limitele admise de noxe, doar pentru a obtine cateva procente de profit in plus.
Specialistul auto al organizatiei de protectie a mediului prezent la Frankfurt, Wolfgang Lohbeck, considera ca solutiile prezentate de fabricanti sunt "proiecte vechi intepenite de ani de zile in planurile inginerilor si trecute cu vederea", iar vehiculele "verzi" prezentate anul acesta la Salonul Auto sunt pura ipocrizie.
Masina-porc nu este la prima sa aparitie: fabrica Porsche din Zuffenhausen, Germania, a primit, cu putin timp inainte de debutul evenimentului de la Frankfurt, vizita celor de la Greenpeace. Atunci, ei au impodobit un Cayenne Turbo roz cu atributele porcine, sustinand ca Porsche construieste modele extrem de poluante si nu tine cont de normele de mediu.
Echipa Porsche a venit insa pregatita cu raspunsuri pasnice si contraargumente afisate pe bannere mari cu titlul "Gut zu wissen" (Bine de stiut): contributia Porsche la minimizarea emisiilor de dioxid de carbon din trafic, sau viitoarea introducere a motoarelor hibride cu un consum sub 9L de combustibil la 100 km.
Potrivit statisticilor efectuate in ultima perioada, Porsche se face vinovata de circa 1% din totalul emisiilor de noxe de esapament din intreaga Germanie.