Managerii din turismul romanesc trebuie sa isi schimbe mentalitatea, deoarece sunt blocati in ceea ce au invatat acum zece ani, iar Romania trebuie sa fie mult mai prezenta pe pietele externe, a declarat expertul international in probleme de turism, Markus Ehrensberger. "Nu putem generaliza, insa unii manageri continua sa lucreze dupa metode care se foloseau acum zece ani. Ei trebuie sa invete sa se adapteze cerintelor actuale", a spus Ehrensberger, care a participat la un curs intesiv de pregatire a agentilor de turism si hotelierilor organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT).
Markus Ehrensberger a precizat ca, daca doreste sa atraga turisti, Romania trebuie sa fie mult mai prezenta pe pietele externe. "Concurenta este foarte dura. Fiecare tara vrea sa fie pe primul loc, iar Romania este nevoita sa investeasca mult in promovare", a spus Ehrensberger, care a adaugat ca Dracula nu este de ajuns pentru a construi un brand de tara. "Cred ca Romania ar trebui sa se concentreze pe originalitate, pe turismul rural. Sunt foarte multe locuri frumoase aici, care merita exploatate", a mai spus Ehrensberger.
Acesta a adaugat ca serviciile si transportul sunt alte probleme pe care Romania trebuie sa le rezolve. "Am constatat ca, cel putin in Bucuresti, standardele companiilor de taxi mai trebuie imbunatatite. La fel si restaurantele. Unele dintre ele trebuie sa ofere conditii mai bune", este de parere specialistul austriac.
NewsIn