Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat joi, la Cluj, ca este necesara finalizarea retelei de autostrazi pana la sfarsitul anului 2013, pentru a nu periclita dezvoltarea economica a Romaniei. "Am stabilit un calendar despre care multi au spus ca nu este realist. Noi sustinem ca este mai mult decat realist si este vital pentru Romania sa finalizam reteaua de autostrazi pana la finele anului 2013. Fara aceasta retea de autostrazi nu numai ca nu ne rezolvam problemele de trafic intern, dar o sa ne cream probleme de dezvoltare economica a Romaniei, pentru ca Romania nu va fi suficient de atractiva ca sa intersecteze pe axele prioritare europene de transport, atat cel rutier, cat si feroviar si maritim", a afirmat ministrul in cadrul unei conferinte de presa.
Ludovic Orban a condus joi de la Bucuresti pana in Cluj, unde a efectuat o vizita de lucru la mai multe obiective de investitii, si a fost nemultumit de traficul pana in Brasov, unde a gasit inclusiv camioane de mare tonaj care circulau, desi s-a impus o restrictie in acest sens.
"Lucrurile sunt asa cum le-au lasat ministrii transporturilor de pana acum. Structura de drumuri nationale pe care o avem e complet depasita de indicii de trafic pe care ii avem. Drumurile nationale trec prin orale, prin municipii, creeaza niste pierderi imense, vibratii, poluarea, distrugerea infrastructurii din interiorul localitatilor" a precizat Orban.
Acesta a mentionat ca, potrivit unor studii, aproape 25% din traficul din Bucuresti e trafic de tranzit, motiv pentru care centurile ocolitoare sunt absolut necesare.
Orban a mai anuntat joi la Cluj ca directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania poarta negocieri cu Bechtel pentru stabilirea unui liste de prioritati a tronsoanelor care vor fi finalizate in perioada urmatoare, iar aceasta negociere se va incheia in cel mult doua luni.
Ministrul s-a declarat joi multumit de lucrarile de la Autostrada Transilvania, insa a criticat firma italiana Tirena Scavi carerealizeaza centura ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele-Apahida dar si programul de modernizare a 288 de strazi din Cluj-Napoca. Ludovic Orban a constatat ca multe amplasamente au fost predate la o zi dupa anuntul vizitei sale in judetul Cluj si ca firma italiana -desemnata printr-o licitatia de la Primaria Cluj-Napoca - nu a lucrat potrivit graficului, nici pe amplasamentele care i-au fost predate cu mult timp inainte.
Ministrul transporturilor a dispus o renegociere a termenelor de predare precum si o verificare, pentru a stabili cine se face vinovat de aceste intarzieri.
NewsIn