Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea modificarea contractelor pentru creditele de consum, in special informatiile precontractuale privind dreptul de reziliere, rambursare anticipata si penalizarile pentru intarzierile la plata. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea ca procesul de armonizare a cadrului legislativ din domeniul bancar cu normele europene sa se produca cat mai repede, astfel incat contractele pentru creditele de consum sa fie modificate.
"Romania a propus la nivelul Comisiilor Europene reglementarea aspectelor care au in vedere informatiile precontractuale in cazul contractelor de tip credit pentru consumatori", a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa presedeintele ANPC, Dan Vlaicu.
ANPC sustine introducerea, in anumite conditii, a cardurilor cu descoperit de cont in categoria contractelor de credit, furnizarea de informatii precontractuale, dar si aplicarea principiului tarii de resedinta a consumatorului in cazul companiilor care desfasoara activitati in tara de rezindeta a consumatorului.
"ANPC este implicata intr-un grup de lucru privind Biroul Roman de Credit, urmarind, in cadrul acestuia, respectarea drepturilor consumatorilor", a precizat Vlaicu.
El a mai spus ca Autoritatea e nemultumita de modul de functionare a acestui birou, din cauza timpului redus dupa care se face raportarea celor care intarzie cu platile (30 de zile) si a valorii reduse a sumei percepute pentru raportarea (10 lei).
"Modul de intocmire a contractelor pentru creditul de consum trebuie imbunatatit printr-o mai buna informare a consumatorilor. Suntem deja in discutii cu reprezentantii Biroului de Credite pentru a prelungi perioada de 30 de zile dupa care un cetatean care intarzie plata ratelor intra in baza lor de date", a spus Vlaicu.
Acesta considera ca cetatenii trebuie sa fie informati ori prin intermediul contractelor, ori in scris, de faptul ca in cazul in care nu nu-si achita sumele restante, timp de cinci ani acesta nu va mai putea accesa niciun fel de credit bancar."Clientii trebuie informati despre drepturile si obligatiile pe care le au", a conchis Vlaicu.
NewsIn