Majoritatea romanilor (95%) prefera sa mearga la cumparaturi duminica la fel ca bulgarii si croatii, in timp ce in alte tari precum Rusia, Bosnia-Hertegovina si Serbia, proportia este chiar de 100%, potrivit unui studiu GfK Consumer Tracking. Bugetul de duminica al romanilor destinat bunurilor de larg consum este mai mare decat cel mediu al unei zile din saptamana, situatie similara ungurilor, cehilor si polonezilor. Bulgarii, sarbii, croatii si slovacii aloca pentru cumparaturile de duminica mai putin decat media saptamanii.
Cumparaturile facute de romani duminica reprezinta 13% din valoarea achizitiilor de bunuri de larg consum efectuate intr-o saptamana intreaga. Pentru polonezi valoarea bunurilor de larg consum achizitionate duminica reprezinta in medie doar 3% din totalul cumparaturilor saptamanale. Pentru cumparatorii din Serbia o astfel de pondere atinge 16%, pentru cumparatorii din Bulgaria, Cehia si Croatia atinge 7-8%, iar pentru cei din Ungaria si Slovacia 5%.
Romanii prefera in continuare comertul traditional, atat in cursul saptamanii, cat si duminica. Comparativ cu Bulgaria si Serbia, ponderea comertului traditional in cumparaturile de duminica ale romanilor este mai mica, bulgarii si sarbii preferand magazinele de proximitate in ultima zi a saptamanii, intr-o proportie mai mare decat romanii.
Duminica, ponderea cheltuielilor in hipermarket este de 9% in Romania, situatie promitatoare pentru comertul modern, comparativ cu numai 2% in Bulgaria, 3% in Rusia, ori 5% in Serbia. Ponderea hipermarketurilor in cheltuielile de duminica este mult mai mare pentru tari precum Polonia (24%), Slovacia (34%), sau Ungaria (44%), pentru Cehia atingand chiar 51%.
GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din tara si face parte din grupul GfK, care este numarul 4 in lume. Grupul GfK are mai mult de 130 de reprezentante, birouri si participari active in peste 70 de tari si peste 7.800 de angajati.
NewsIn