BankNews.ro - The Business Republic

Retailerii nemti investesc sute de milioane euro in extinderea pe piata romaneasca
Economie | Data Publicarii: 26-06-2007

Marile marci nemtesti ale retailului international, precum Kaufland, Lidl, Metro, Selgros sau Plus Discount, si-au bugetat pe temen mediu, investitii de sute de milioane euro pentru extinderea propriilor lanturi de magazine de pe piata romaneasca, potrivit informatiilor companiilor.

In urmatorii patru ani, grupul german Lidl & Schwarz planuieste sa deschida in Romania, 15-20 magazine pe an, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ zece milioane euro, potrivit unor informatii anuntate luni de companie intr-o conferinta de presa. Grupul isi amanase anul trecut intrarea pe piata romaneasca datorita pretului ridicat al terenurilor de la noi din tara, dar a decis sa-si reia planurile de expansiune datorita potentilalului economic foarte mare.

Reteaua germana de magazine de tip discount Kaufland a anuntat ca va investi in acest an circa 130 de milioane de euro in deschiderea a 16 hipermarketuri  pe piata romaneasca. Compania a investit, pana in prezent, in Romania, aproximativ 330 milioane euro in cele 27 hipermarketuri ale retelei. Kaufland a planuit ca pe termen lung sa deschida aproximativ 50 de unitati noi, in principal in orasele mici si mijlocii, in urma unor investitii de 500 milioane euro. Kaufland a intrat pe piata romaneasca in 13 octombrie 2005, cand a deschis un magazin in zona Bucur-Obor din Bucuresti.

Retailerul nemtesc Metro Cash & Carry Romania nu are in vedere deschiderea altor magazine anul acesta, ci se va concentra pe atragerea de noi clienti prin consolidarea si modernizarea magazinelor deja existente. Compania a inceput lucrarile de modernizare a centrelor de distributie din Cluj Napoca si Suceava ce vor fi terminate aproximativ in toamna acestui an, dupa ce a investit 4,3 milioane euro pentru modernizarea magayinului Metro Cash & Carry Militari. In prezent, reteaua de magazine Metro Cash & Carry Romania numara 23 de centre de distributie in marile orase din tara.

Reteaua germana de magazine de tip discount, Plus, detine in Romania 40 magazine, investitia medie pentru un supermarket fiind de 1,5 milioane euro. Compania va continua programul de expansiune la nivel national in toate orasele cu peste 20.000 de locuitori, urmand ca pana la sfarsitul lui 2007 sa mai inaugureze in jur de 20 de magazine noi.

Lantul de magazine de bunuri de larg consum, Selgros Cash&Carry opereazain Romania prin 16 magazine, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ 15 milioane euro. Reteaua Selgros detine in prezent, centre comerciale in Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Targu Mures, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timisoara, Craiova, Bacau si Constanta. Selgros Cash&Carry are ca asociati concernele germane Rewe Gruppe Koeln si Otto-Versand Hamburg si a intrat pe piata romaneasca in 2001, prin deschiderea primului magazin la Brasov unde se afla si sediul administrativ.

NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/11415