Linia de metrou Gara de Nord -Laromet va fi gata in 2010, constructie care costa 22 milioane euro, lucrarile desfasurandu-se foarte lent ca urmare a protejarii structurii de rezistenta a blocurilor din apropierea metroului. "Firma de constructii si proiectantul liniei de metrou Gara de Nord -Laromet vor fi chemati, in cursul saptamanii viitoare, la discutii la minister pentru a negocia modul in care se va realiza lucrarea. Nu sunt de acord ca se fac sapaturi deschise pe aceasta linie", a declarat, miercuri, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Ministrul de resort a facut, miercuri, o vizita pentru a verifica stadiul lucrarilor la statiile Bazilescu si Pod Constanta. La statia Bazilescu lucrarile se deruleaza incet, pentru a proteja structura de rezistenta a blocurilor din apropiere, iar la statia Pod Constanta se lucreaza in acelasi ritm din cauza celor doua conducte magistrale care trec prin apropiere.
Tronsonul Gara de Nord -Basarab- Laromet va face legatura intre Gara de Nord si Laromet, de-a lungul Caii Grivitei, subtraversand podul Constanta si continuand pe Bd. Bucurestii Noi. Tronsonul va avea o lungime de aproximativ sase km si include sapte statii, urmand ca pana in anul 2010 sa fie finalizate statiile Pajura, Bazilescu, Zarea si Laromet.
Valoarea lurarilor structurii de rezistenta a statiei Bazilescu este de aproximativ patru milioane de euro, fara a include instalatiile si finisajele.Structura galeriei Podului Constanta va costa 7,9 milioane de euro.Potrivit directorului Metrorex, Gabriel Mocanu, structura de rezistenta a tronsonului va fi gata in primul trimestru al anului viitor, iar finalizarea si punerea in functiune se va realiza in 2010.
Potrivit estimarilor, pentru punerea in functiune a tronsonului de la 1Mai pana la Laromet, costurile se ridica la 22 de milioane de euro.
NewsIn