Aproximativ 60% dintre francize se dezvolta in Bucuresti; restul se deruleaza in cele mai mari orase ale tarii, noteaza Evenimentul Zilei. Romstal, Agroland, Turabo Cafe, Perfect Nails, Rodipet si Bella Italia sunt cele mai puternice francize romanesti din punct de vedere al cifrei de afaceri realizate anul trecut, potrivit topului pe care il va da publicitatii, maine, revista "Capital".
Suplimentul "Francize de top", realizat in colaborare cu firma de consultanta CHR Consulting, prezinta 126 de modele de afaceri "la cheie", grupate pe cinci domenii de activitate: imbracaminte si accesorii, alimentatie, comert specializat, constructii & decoratiuni interioare si servicii. Anul trecut, pe piata romaneasca au fost importate cu 30a mai multe branduri de franciza decat in anul 2005, potrivit lui Razvan Blid, managing partner la CHR Consulting.
Acelasi ritm de crestere de 30% l-a inregistrat, in 2006, si expansiunea orizontala a marcilor prezente pe piata fie prin deschiderea de noi unitati, fie prin aderarea in retea a noilor francizati, spune reprezentantul firmei de consultanta. Cea mai dinamica piata a francizelor este Capitala, care concentreaza 60a dintre afacerile deschise in acest sistem, restul de 40% fiind situate in marile orase, spune Blid.
Integral in Evenimentul Zilei