Imbunatatirea serviciilor oferite de institutiile de credit reprezinta avantajul principal in atragerea de noi clienti, noteaza Adevarul. Extinderea agresiva a retelei teritoriale este una dintre metodele prin care institutiile de credit incearca sa atraga cat mai multi clienti. Totusi, pe masura ce numarul de unitati bancare sporeste, cresterea activelor nu este direct proportionala.
Aproape toate institutiile de credit si-au anuntat intentiile de a creste rapid, pe parcursul acestui an, reteaua de sucursale. Numai in cazul primelor trei banci, ca marime, din tara noastra, reteaua teritoriala va spori cu peste 200 de agentii. Insa tinand cont de faptul ca multe dintre noile locatii vor fi deschise, in continuare, in marile orase, dezvoltarea retelei teritoriale nu atrage automat acelasi ritm de crestere a activelor. Spre exemplu, la sfarsitul anului trecut, Banca Comerciala Romana avea active totale de peste 14,7 milioane de euro. Iar raportat la reteaua teritoriala a bancii, valoarea medie a activelor aferente unei unitati era de circa 31 milioane de euro.
Pe de alta parte, BRD - Groupe Societe Generale, institutie care si-a dezvoltat o retea de 600 unitati bancare, detine active de peste 8,7 miliarde de euro. Adica, raportul dintre active si sucursale arata circa 14,7 milioane de euro.
In schimb, Raiffeisen Bank, a treia institutie din piata romaneasca dupa marimea activelor, detine o retea de peste 300 unitati. Adica, valoarea medie a activelor aferente fiecarei sucursale este in jurul a 16 milioane de euro. Iar noua banca UniCredit Tiriac, rezultata din fuziunea a trei institutii de credit, detine active medii aferente fiecarei unitati de peste 27 milioane de euro.
Integral in Adevarul