"Curatatorie, spalatorie, calcatorie, pentru orice tip de confectii si tricotaje la cele mai inalte standarde de calitate. Cele mai moderne si eficiente metode pentru indepartarea petelor, curatarea si calcarea hainelor dumneavoastra, astfel incat acestea sa fie mereu impecabile." Cam asa suna anuntul firmelor de curatatorie care se lupta in a-si atrage clientii. Personalul este tanar, calificat, flexibil, deschis la tot ce este nou in domeniu si se afla in permanenta la dispozitia clientilor.
Lenjerii, perdele, draperii, covoare, mochete, cojoace si haine de piele toate pot fi curatate chimic, intr-un proces special, cu aditivi de curatare, fixare a culorii emoliere a pielii astfel incat rezultatul sa fie cel dorit, iar hainele sa isi pastreze calitatile. Serviciile oferite de curatatorii sunt: de curatare a produselor din textile si blanuri; de ridicare si aducere a lenjeriei la spalat; de curatatorie chimica uscata; de calcat; de vopsire si intensificare a culorilor; de reparare de haine si alte articole textile, cu conditia ca acestea sa se faca in cadrul curatatoriilor.
Preturile pe care le platim pentru aceste servicii variaza pentru curatat si calcat 21 lei pardesiul, 10 lei pentru o fusta sau o pereche de pantaloni, 20 lei pentru o rochie. Pentru articolele din piele si blana platiti pentru o haina de blana naturala 70 lei, iar pentru o haina de piele scurta, 35 lei. Dar unii uita sa afiseze pretul la care isi ofera serviciile si nu sunt deloc de ignorat.
De multe ori, inainte de a merge la curatatorie, este bine sa verificam , daca nu este mai ieftin sa mergem sa cumparam produse noi, in locul celor pe care intentionam sa le ducem la curatatorie sau spalatorie. Daca la aceste produse, costurile de curatare sunt accesibile si merita, de exemplu, daca mergem cu un maieu la curatatorie, pretul este de 9 lei, acelasi ca si pentru o camasa. In acelasi timp, un maieu nou, il gasim si la 5 lei fara prea mari eforturi. Si atunci…sa mergem la curatatorie sau la magazin?
Pe de alta parte, in anul 2006, piata serviciilor de spalat si curatat chimic a cunoscut o crestere de 30% fata de anul 2005, cand s-a ridicat la aproximativ opt milioane de euro, din cauza extinderii retelelor, dar si a imbunatatirilor tehnologice. Centrele se impart in doua categorii distincte: centre care se adreseaza persoanelor fizice (situate, de regula, in marile centre comerciale) si cele care se adreseaza persoanelor juridice - hoteluri, restaurante, centre de sanatate si infrumusetare sau diverse companii.
Rentabilitatea investitiei in Romania variaza intre 7 si 12%, in timp ce in statele europene poate ajunge la 20%. Aceasta, in timp ce intr-o galerie comerciala din Romania exista cam 60-80 de clienti zilnic, in timp ce in statele europene numarul clientilor zilnici este de peste 100.
Cronica Romana