Litoralul romanesc nu va reusi sa devina competitiv atata timp cat "in statiuni sunt prea multi hotelieri smecheri pe metru patrat si nu exista o strategie de marketing", a declarat Mihai Rajnita, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR). Rajnita este de parere ca hotelierii romani trebuie sa inteleaga faptul ca sunt obligati sa coreleze raportul pret-conditii la ceea ce se intampla in tarile din jurul nostru, pentru a putea atrage turistii straini si chiar pe cei romani. "Hotelierii romani trebuie sa isi dea seama de faptul ca nu mai suntem buricul pamantului in turism, ca exista alte tari, in care turistii sunt mai bine serviti si pe bani mai putini", este de parere Rajnita.
Oficialul FIHR a mai criticat faptul ca majoritatea hotelurilor nu sunt reabilitate de multi ani, iar cu doua-trei hoteluri renovate nu putem spune ca avem o statiune. El a adaugat ca la nivelul hotelierilor nu exista o strategie de marketing foarte bine pusa la punct. "Ne uitam in jurul nostru si vedem ca Turcia, Grecia si chiar Bulgaria s-au ridicat foarte mult in ultimul timp. Acolo au fost oameni mai destepti, care au avut strategii de marketing, iar rezultatele se vad acum", a mai spus Ranjita. El a apreciat ca in urmatoarea perioada litoralul romanesc nu va putea sa ajunga la nivelul celor din tarile cu care Romania concureaza in mod direct. "La noi nu se gandeste sa se faca profit din volum, ci cat mai mult intr-o perioada scutra", a mai declarat Rajnita.
Potrivit lui Rajnita, o parte din vina apartine si administratiilor locale, "care, pe langa faptul ca nu se implica in sustinerea turismului, se apuca de asfaltari exact in mijlocul sezonului".
O alta problema majora ridicata de Mihai Rajnita este situatia plajelor, care risca sa dispara in cazul in care nu se vor lua masuri. "Acum zece ani lucrarile de reabilitare a plajelor ar fi costat 35 de milioane de euro. Nu s-a facut nimic, iar acum, ca sa mai avem plaje in viitor, ne costa 350 de milioane de euro", a mai spus Rajnita.
Perspectivele turismului romanesc sunt vazutwe in culori sumbre si de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), care este nemultumita ca, in prag de sezon turistic, a fost desfiintata Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT). Vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Corina Martin, a declarat, joi, pentru NewsIn, ca se prefigureaza o perioada in care turismul va fi sacrificat, dupa ce Autoritatea Nationala pentru Turism a fost desfiintata prin Ordonanta de urgenta care priveste noua formula de organizare a Guvernului, aparuta joi in Monitorul Oficial.
Prin aceeasi Ordonanta de urgenta, ANT a trecut de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului la noul Minister pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, dar nici macar titularul ministerului, Ovidiu Silaghi, nu stie daca va avea sau nu un post de secretar de stat pentru acest sector.
Referitor la desfiintarea ANT, ministrul Ovidiu Silaghi a declarat saptamana trecuta, pentru NewsIn, ca, pana la definitivarea organigramei ministerului, documentele fostei Autoritati vor fi semnate de el si de fostul sef al ANT, Monica Barbuletiu. Ministrul a tinut sa sublinieze ca va acorda o importanta deosebita turismului si ca, inainte de deschiderea oficiala a sezonului estival, prima deplasare in teritoriu pe care o va face in noua sa calitate va fi pe litoral.
NewsIn