Fiecare companie isi doreste sa aiba ca angajati cei mai buni specialisti, care prin studiu intens si experienta sa ajunga la un grad ridicat de profesionalism. Multe companii aleg solutia trainingurilor de introducere si orientare a angajatilor. Training-ul nu trebuie neaparat sa fie unul foarte scump, el poate fi reprezentat si de simplul fapt ca un angajat mai "batran" se ocupa de cel nou venit in companie. Pana la urma, si invatarea locului unde se afla cafeaua necesita ajutorul unui supervizor, noteaza Wall-Street.ro.
In cele mai multe cazuri insa, introducerea si familiarizarea angajatului cu noul sau loc de munca intra in atributiile departamentului de HR sau ale supervizorilor individuali. Trainingurile, care cuprind cursuri primare sau avansate, sunt organizate pentru a oferi angajatilor o familiarizare mai rapida cu politicile companiei. Organizatii care fac parte din industrii foarte competitive recunosc cu adevarat valoarea unui program New Employee Orientation (NEO). Ei cer cateva saptamani sau chiar luni de training, pentru ca fiecare nou venit sa aiba acces atat la cultura, politicile si produsele companiei, cat si la informatii elementare sau de detaliu despre principalii competitori de pe piata.
Iar daca mai exista pe piata manageri care au deplina incredere in experienta capatata pe bancile scolii, inseamna ca traim intr-o lume imaginara si ca ar fi cazul sa ne trezim la realitate. Majoritatea absolventilor de liceu sau facultate invata tot ce trebuie sa stie ca si angajati, la locul de munca.
Sfaturi pentru un training care-si merita investitia
1. In primul rand trebuie sa te asiguri ca una dintre nevoile pregnante ale companiei tale se poate rezolva prin sesiuni de training si ca prin oportunitatea pe care o oferi, viitoarele probleme ale companiei vor fi rezolvate.
Daca un angajat esuaza in unele aspecte ale jobului sau, ca si manager al unei companii, trebuie sa te gandesti daca i-ai furnizat acestuia timpul si instrumentele necesare pentru a performa. Ideal ar fi sa te interesezi personal daca angajatul respectiv are temperamentul si talentul necesar pentru pozitia sa curenta si daca intelege clar care ii sunt atributiile in structura companiei.
2. Trebuie sa creezi un context pentru trainingul angajatilor tai. Trebuie sa ai informatii clare de la acestia, pentru a intelege de ce este nevoie de trainig, in acelasi timp trebuie sa fii sigur ca ei inteleg legatura dintre trainingul pe care intentionezi sa il faci si serviciul lor.
Daca primele rezultate sunt bune, adica daca angajatii incep sa lege informatiile primite acolo cu abilitatile lor, contribuind astfel la indeplinirea planurilor si scopurilor organizatiei, trainingul poate fi intensificat, pentru un impact mai puternic.
3. Trainingul trebuie sa fie foarte relevant daca vrei ca angajatul tau sa ajunga la informatia pe care o va extinde ulterior pentru a-si perfectiona munca. Este ineficient sa oferi angajatilor tai sesiuni de training despre comunicarea generala, cand nevoile lor imediate sunt cum sa ofere un feed-back care sa minimizeze comportamentul defensiv in legatura cu o problema sau alta. Se poate intampla in acest caz ca angajatul sa priveasca trainingul ca pe o reala pierdere de timp. De cate ori este posibil, ar trebui ca trainigul angajatului sa fie conectat direct la jobul sau si la obiectivele muncii sale.
4. La fel de important ca si itemii de mai sus este ca trainingul trebuie sa aiba obiective si rezultate masurabile, care sa fie transferate usor la locul de munca, si mai mult, desi poate suna stupid, trebuie sa te asiguri ca tot acel continut furnizat va duce la deprinderile stabilite in obiective. Daca toate acestea ii sunt oferite, angajatul va sti foarte bine la ce sa se astepte in urma sesiunii de training si este putin probabil ca asteptarile sa-i fie inselate.
Integral in Wall-Street.ro