Studiu: Generațiile Millennials și Z sunt pesimiste în ceea ce privește viitorul
Data publicarii: 27-12-2019 | DiverseGenerațiile tinere, milenialii și cei din generația Z, se confruntă cu stări de nesiguranță, incertitudine și pesimism cu privire la viitorul societății dar și viitorul lor personal, potrivit studiului Deloitte Millennial Survey realizat recent în 42 de țări din lume, pe un eșantion de aproximativ 13.400 de reprezentanți ale ultimelor două generații.
Tinerii sunt îngrijorați în mod special de evoluția economiei globale și a mediilor politico-sociale, de impactul pe care aceste evoluții îl vor avea asupra societății și asupra lor înșiși, mai ales în ceea ce privește viitorul profesional, cariera. Atitudinea pesimistă persistă în pofida creșterii economice și a oportunităților generate de economia globală.
„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reunește concluzii importante despre valorile și așteptările generațiilor Millennials și Z, informații relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Acești tineri au nevoie să fie ghidați, să aibă parte de vizibilitate și de echilibru din partea organizațiilor și liderilor. Este important ca toate aceste așteptări să se traducă în ceea ce organizațiile își propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenția în deja cunoscută și discutată competiție pentru talente”, explică Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Potrivit sondajului realizat de Deloitte, doar 26% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul și evoluția pozitivă a economiei. Procentul este în scădere, o scădere dramatică dacă e să luăm în calcul cifrele prezentate în anii precedenți, 2017 și 2018, când 56% se arătau încrezători cu privire la creșterea economică. Raportul evidențiază și o încredere scăzută în ceea ce privește evoluția mediului social și politic. Procentul celor pozitivi din acest an a scăzut la 24%, semnificativ mai mic decât procentele înregistrate în anii precedenți de 33% în 2018 respectiv 36% în 2017.
„Primele cinci priorități indicate de respondenți sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generații), îmbunătățirea veniturilor și a situației financiare (52% dintre Millennials și 56% dintre reprezentanții Generației Z), achiziționarea unei locuințe (49% dintre Millennials și 52% dintre reprezentanții Generației Z), influența pozitivă asupra comunității și societății (46% dintre Millennials și 47% dintre reprezentanții Generației Z), precum și întemeierea unei familii (39% dintre Millennials și 45% dintre reprezentanții Generației Z)” se arată în comunicatul oficial.
Tinerii sunt îngrijorați în mod special de evoluția economiei globale și a mediilor politico-sociale, de impactul pe care aceste evoluții îl vor avea asupra societății și asupra lor înșiși, mai ales în ceea ce privește viitorul profesional, cariera. Atitudinea pesimistă persistă în pofida creșterii economice și a oportunităților generate de economia globală.
„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reunește concluzii importante despre valorile și așteptările generațiilor Millennials și Z, informații relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Acești tineri au nevoie să fie ghidați, să aibă parte de vizibilitate și de echilibru din partea organizațiilor și liderilor. Este important ca toate aceste așteptări să se traducă în ceea ce organizațiile își propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenția în deja cunoscută și discutată competiție pentru talente”, explică Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Potrivit sondajului realizat de Deloitte, doar 26% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul și evoluția pozitivă a economiei. Procentul este în scădere, o scădere dramatică dacă e să luăm în calcul cifrele prezentate în anii precedenți, 2017 și 2018, când 56% se arătau încrezători cu privire la creșterea economică. Raportul evidențiază și o încredere scăzută în ceea ce privește evoluția mediului social și politic. Procentul celor pozitivi din acest an a scăzut la 24%, semnificativ mai mic decât procentele înregistrate în anii precedenți de 33% în 2018 respectiv 36% în 2017.
„Primele cinci priorități indicate de respondenți sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generații), îmbunătățirea veniturilor și a situației financiare (52% dintre Millennials și 56% dintre reprezentanții Generației Z), achiziționarea unei locuințe (49% dintre Millennials și 52% dintre reprezentanții Generației Z), influența pozitivă asupra comunității și societății (46% dintre Millennials și 47% dintre reprezentanții Generației Z), precum și întemeierea unei familii (39% dintre Millennials și 45% dintre reprezentanții Generației Z)” se arată în comunicatul oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare