Afacerile de familie europene, inclusiv cele din Romania, sunt tot mai increzatoare in viitorul lor(sondaj)
Data publicarii: 07-10-2015 | LifestyleMajoritatea afacerilor de familie europene sunt foarte optimiste, in pofida unei concurente crescute, in legatura cu perspectivele lor de viitor, cu toate ca exista ingrijorari referitoare la angajarea si atragerea celor mai buni oameni, releva ultima editie a Barometrului Afacerilor de Familie Europene, lansata de KPMG si European Family Business (EFB).
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare