Air France intentioneaza sa faca 3.000 de concedieri
Data publicarii: 06-10-2015 | InternationalConducerea companiei aeriene franceze Air France i-a informat, luni, pe angajati ca are de gand sa elimine aproape 3.000 de locuri de munca in decurs de doi ani, dupa esecul negocierilor cu pilotii, carora compania ar dori sa le prelungeasca numarul orelor de zbor, transmite AFP.
Restructurarea vizeaza 300 de piloti, 900 de insotitori de zbor si 1.700 din angajatii de la sol, i-a informat luni Air France pe reprezentantii angajatilor, la o reuniune care a fost intrerupta de protestele sindicatelor care au cerut demisia directorului grupului Air France/KLM, Alexandre de Juniac.
In plus, pentru prima data in istoria companiei, sunt avute in vedere concedieri fortate, in special in randul personalului navigant si al angajatilor de la sol.
De asemenea, restructurarea personalului va fi insotita si de o reducere a numarului de zboruri pe distante lungi, dintre care jumatate sunt deficitare, precum si a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor si alte noua in 2017. In acest fel, Air France vrea sa reduca frecventa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinatii incepand din 2016 si sa inchida anul urmator cinci legaturi spre India si Asia de Sud-Est.
Consiliul de Administratie al Air France-KLM si-a dat joi acordul pentru acest plan de restructurare, dupa esecul negocierilor cu pilotii cu privire la noile masuri de productivitate. Conducerea a solicitat anterior personalului navigant sa zboare aproximativ 100 de ore suplimentare pe an, fara remunerare, si sa renunte la unele din zilele de odihna, un scenariu respins in unanimitate de sindicate. Guvernul francez a facut numeroase apeluri in ultimele zile la 'responsabilitate' si la 'eforturi' din partea pilotilor. Statul francez detine in prezent 17,6% din actiunile Air France-KLM.
Grupul Air France/KLM, al doilea transportator aerian european dupa Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri si efective in ultimii ani (5.500 de plecari incepand din 2012 pana la finele lui 2014) care ar trebui sa ii permita sa revina pe profit in 2015. Insa, compania franco-olandeza este afectata de concurenta companiilor low-cost din Europa, dar si de concurenta rivalilor din Golful Persic pe distantele lungi.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice