Ce taxe auto sunt in UE
Data publicarii: Astazi, 02-04-2007 | AutoDesi poarta nume diferite, fiecare stat din blocul european si-a impus propriile taxe pentru achizitiile de autoturisme, noi sau rulate, noteaza Cotidianul. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la nivelul celor 27 de state membre UE exista doua tipuri principale de taxe pentru autovehicule: de achizitie si de posesie. "Unele tari aplica taxa de inmatriculare redusa, in schimb taxa anuala de posesie este foarte mare. In general, cei care aplica taxe de inmatriculare mari stabilesc taxe de posesie mici sau invers", au declarat oficialii APIA.
Taxa de achizitie (de inmatriculare) difera de la o tara la alta, in functie de citeva elemente precum: puterea motorului in Kw, capacitatea cilindrica, valoarea masinii fara taxe, emisiile de dioxid de carbon, norma euro de poluare etc.
De exemplu, in Ungaria, aceasta taxa variaza intre 940 si 18.000 de euro, au declarat reprezentantii APIA. In Olanda poate ajunge la 25-35% din pret, in Danemarca, la 105%, iar in Grecia chiar pina la 385%, pentru autoturismele vechi fara catalizator.
Germania percepe o taxa de inmatriculare de aproximativ 25 de euro, dar taxa anuala de posesie ajunge pina la circa 1.000 de euro pentru masinile non-Euro de 3.000 de centimetri cubi. In Olanda, taxa de posesie variaza de la 72 la 3.500 de euro, iar in Grecia, de la 125 la 1.000 de euro.
Romania a introdus de la 1 ianuarie 2007 o taxa speciala de prima inmatriculare, care se aplica atit autoturismelor noi, cit si rulate, din import sau de provenienta autohtona, daca nu au fost inmatriculate in tara pina la 31 decembrie 2006.
Taxa de inmatriculare se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a masinii si in functie de normele euro privind emisiile de noxe si de virsta masinii. Valoarea taxei variaza de la citeva sute de euro pentru un autoturism nou si poate ajunge la 8.000 de euro pentru o masina non-Euro de 3.000 de centimetri cubi.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii