Ce taxe auto sunt in UE
Data publicarii: 02-04-2007 | AutoDesi poarta nume diferite, fiecare stat din blocul european si-a impus propriile taxe pentru achizitiile de autoturisme, noi sau rulate, noteaza Cotidianul. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la nivelul celor 27 de state membre UE exista doua tipuri principale de taxe pentru autovehicule: de achizitie si de posesie. "Unele tari aplica taxa de inmatriculare redusa, in schimb taxa anuala de posesie este foarte mare. In general, cei care aplica taxe de inmatriculare mari stabilesc taxe de posesie mici sau invers", au declarat oficialii APIA.
Taxa de achizitie (de inmatriculare) difera de la o tara la alta, in functie de citeva elemente precum: puterea motorului in Kw, capacitatea cilindrica, valoarea masinii fara taxe, emisiile de dioxid de carbon, norma euro de poluare etc.
De exemplu, in Ungaria, aceasta taxa variaza intre 940 si 18.000 de euro, au declarat reprezentantii APIA. In Olanda poate ajunge la 25-35% din pret, in Danemarca, la 105%, iar in Grecia chiar pina la 385%, pentru autoturismele vechi fara catalizator.
Germania percepe o taxa de inmatriculare de aproximativ 25 de euro, dar taxa anuala de posesie ajunge pina la circa 1.000 de euro pentru masinile non-Euro de 3.000 de centimetri cubi. In Olanda, taxa de posesie variaza de la 72 la 3.500 de euro, iar in Grecia, de la 125 la 1.000 de euro.
Romania a introdus de la 1 ianuarie 2007 o taxa speciala de prima inmatriculare, care se aplica atit autoturismelor noi, cit si rulate, din import sau de provenienta autohtona, daca nu au fost inmatriculate in tara pina la 31 decembrie 2006.
Taxa de inmatriculare se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a masinii si in functie de normele euro privind emisiile de noxe si de virsta masinii. Valoarea taxei variaza de la citeva sute de euro pentru un autoturism nou si poate ajunge la 8.000 de euro pentru o masina non-Euro de 3.000 de centimetri cubi.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani