Cataloagele online sunt mai reprezentative pentru clienti decat cele traditionale

Data publicarii: 30-03-2007 | Afaceri

Portalurile de intermediere a afacerilor (networking sau matching) ofera servicii complexe si mai reprezentative pentru clienti fata de cataloagele in format print, datorita accesului la banda larga, a declarat, vineri, directorul PagiBiz, Sorin Barsan.
"Aceste site-uri se adreseaza aproape in exclusivitate intreprinzatorilor din IMM-urilor care doresc sa isi extinda afacerile cu solutii informatice usor de utilizat, bazate pe internet, si care pot fi folosite cu succes de catre persoane care nu au pregatire tehnica in domeniul IT", a spus Barsan.

Investitia in constructia unui astfel de portal de intermediere este relativ mica, intre 3000 si 5000 de euro, iar "grupul tinta este undeva pana in 5% din totalul IMM-urilor din Romania (peste 500.000 de mici firme)", a explicat directorul PagiBiz. In spatele site-ului se afla o baza de date complexa destinata acoperirii identitatii investitorului si asigurarii tuturor filtrelor necesare in alegerea unei posibile afaceri de succes.

"Maturitatea unui astfel de site se atinge dupa un an si trebuie sa asigure in jur de 20 - 30 contacte, adica cereri de finantare, pe luna intre antreprenori si investitori", a declarat creatorul portalului BizAngels din Romania, Mihai Andrei. "Investitorii sunt in cautare de idei si proiecte inovative ce pot fi oferite de antreprenori carora le lipsesc fondurile suficiente pentru pornirea afacerii", a explicat Andrei.

Potrivit lui Andrei, in general 80% din proiectele antreprenoriale de pe un site de intermediere sunt fara succes, insa restul de 20% are o sansa uriasa de a deveni o afacere buna. Cele mai solicitate domenii pentru portalurile de intermediere a afacerilor si serviciilor online de business sunt imobiliarele, turismul si afacerile cu computere ori software. Desi nu exista inca statistici clare, cei mai multi antreprenori interesati de astfel de intermedieri se gasesc in Bucuresti si Transilvania-Banat, intr-o proportie cumulata de aproximativ 65%, a spus Barsan.

Intermedierile online intre intreprinzatori si solutiile personalizate pentru firme mici sunt extrem de populare in Marea Britanie si in regiunea Veneto din Nord-Estul Italiei.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: