Autovit: Romania nu va fi invadata de masini second hand ca Polonia
Data publicarii: 28-03-2007 | AutoRomania nu este in pericol de a fi invadata de rable, cum s-a intamplat in Polonia, care a fost o placa turnanta intre tarile vestice si cele ex-sovietice in comertul cu autoturisme second hand, a declarat directorul Autovit, Liviu Dobrin. "Nu cred ca Romania e in pericol sa se umple de rable (...) Romanul nu mai inghite orice, a devenit mai rafinat si mai pretentios. In plus, nu cred ca cineva ar vrea sa dea 1.000 de euro sa se duca in Germania ca sa-si ia o masina de 500 de euro", a spus directorul Autovit.
Cei care prezinta situatia din Polonia ca fiind un dezastru exagereaza, a declarat Dobrin. El considera ca nu toate harburile s-au oprit in Polonia, multe dintre rablele care au tranzitat Polonia au ajuns in tarile ex-sovietice. "Intrarea multor masini a adus castiguri bugetului polonez deoarece toti proprietarii au platit impozite si au dat bani pe combustibil. Foarte posibil ca aceste masini au adus mai mult bine decat rau, nu cred ca a fost un dezastru", a explicat directorul Autovit.
Cei care sustin mentinerea taxei de prima inmatriculare au prezentat Polonia ca fiind un exemplu negativ, prin numarul mare de masini uzate care a intrat dupa aderare. Sustinatorii taxei auto spun ca Romania va ajunge "o lada de gunoi a Europei", daca taxa de prima inmatriculare va fi eliminata.
In Polonia, in primii doi ani de dupa aderare, au fost importate aproape doua milioane de vehicule second-hand, dintre care 70% mai vechi de zece ani. Polonia a intrat in UE la 1 aprilie 2004, iar in primul an de dupa aderare vanzarile de automobile second-hand a crescut puternic. Astfel, daca in 2003 au fost inmatriculate 33.500 de masini vechi, in anul urmator numarul a crescut de peste 20 de ori, pana la 811.000 unitati. Inmatricularile de vehicule noi au scazut in 2004 cu 10%, pana la 319.000 de unitati, iar in 2005, s-au mai diminuat cu aproape 30%.
Anul trecut, in Polonia au fost importate 816.800 de masini second-hand, dintre care mai putin de 5% au provenit din afara UE. Valoarea medie declarata a masinilor introduse in tara a fost de 1.555 zloti (401 euro), iar valoarea medie a accizei a fost 220 de euro.
In Romania s-au vandut anul trecut 126.538 de automobile second-hand, in crestere cu 46,4% fata de 2005, cand vanzarile au fost de 86.406 unitati. Piata second hand a fost anul trecut de patru ori mai mare decat in 2004 cand s-au vandut 28.594 de automobile. In schimb, in 2006 s-au vandut aproape 300.000 de automobile noi, dublu fata de numarul vehiculelor second-hand. Numarul vehiculelor second-hand inmatriculate in primele doua luni ale acestui an, in Romania, s-a redus cu aproximativ 25%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, din cauza taxei de prima inmatriculare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani