Vicepresedintele Automobile Dacia va prezenta premierului o solutie pentru taxa auto
Data publicarii: 26-03-2007 | AutoVicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat luni ca ii va prezenta primului-ministru, Calin Popescu Tariceanu, o solutie pentru modificarea taxei de prima inmatriculare, care nu poate multumi pe toata lumea, insa va fi conforma cu cerintele Uniunii Europene.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, luni, la Adunarea Generala a oraselor, ca, in ciuda pozitiei UE, nu va renunta la taxa de prima inmatriculare deoarece nu doreste transformarea Romaniei in "lada de gunoi a Europei". Primul-ministru a adus ca argumente in favoarea mentinerii taxei de prima inmatriculare protejarea mediului de masini vechi si poluante si pastrarea locurilor de munca a miilor de oameni care lucreaza in industria automobilelor.
Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat, sambata, ca taxa auto este o taxa de mediu si, prin urmare, ea poate face obiectul unei initiative legislative cetatenesti pentru a fi eliminata, in contradictie cu ministrul mediului, Sulfina Barbu, care sustine ca este o taxa fiscala.
Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) au explicat, la o dezbatere pe tema pietei auto in context european, ca taxa de prima inmatriculare are atat o componenta fiscala cat si una de mediu, iar mentinerea ei este esentiala pentru a nu tranasforma Romania intr-o tara invadata de "rable". "Cred ca orice taxa are o componenta fiscala, si fara indoiala ca taxa de prima inmatriculare poate fi considerata fiind o taxa de mediu", a spus presedintele APIA, Brent Valmar.
APIA considera drept un "demers iresponsabil" incurajarea achizitiei de autovehicule vechi si poluante si da ca exemplu negativ Polonia, unde in primii doi ani de la aderare (2004 si 2005) au fost aduse in tara doua milioane de masini second - hand, dintre care 70% au fost mai vechi de zece ani. Cei de la APIA au mai spus ca fara aceasta taxa, la noi s-ar putea repeta situatia din Cehia, unde, anul trecut vanzarile de masini vechi le-au depasit pentru prima oara pe cele noi, sau am putea ajunge ca Bulgaria, unde in primele doua luni din 2007 numarul de masini second - hand inmatriculate a fost de cinci ori mai mare decat numarul de masini noi. Anul trecut in Romania s-au vandut aproape 300.000 de automobile noi si alte 120.000 second - hand.
Vice-presedintele Dacia, Constantin Stroe, a spus ca eliminarea taxei ar putea afecta grav intreaga industrie romaneasca si ar putea duce la injumatatirea vanzarilor Dacia in tara. Stroe a adus si el in fata exemplul Poloniei unde, "industria a avut grav de suferit" din cauza importurilor foarte mari de masini uzate si a spus ca Romania nu-si poate permite sa ajunga ca Polonia, unde anul trecut s-au dus la export 88% dintre cele 700.000 de automobile noi produse.
APIA e de parere ca sustinerea intrarilor de masini vechi la preturi cat mai mici, constituie o inselare a cetateanului roman care va constata peste cativa ani ca trebuie sa plateasca pentru posesia masinii respective impozite sau taxe anuale mult mai mari decat pentru una noua, analog cu cele din alte state ale UE.
Comisia Europeana a decis, saptamana trecuta, sa declanseze procedura de infrigement (incalcarea tratatului de aderare) impotriva Romaniei, din cauza ca taxa de prima inmatriculare auto discrimineaza masinile la mana a doua aduse din alte state membre,.
Romania a primit notificarea oficiala de la Comisia Europeana referitoare la declansarea procedurii de infringement pentru taxa auto la care va trimite, in urmatoarele doua luni, un raspuns si va astepta cea de-a doua etapa in acest proces, respectiv scrisoarea de argumentatie din partea Comisiei.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii