Topul durerilor de cap ale angajatorilor
Data publicarii: 26-03-2007 | HR/CariereCriza fortei de munca, neseriozitatea angajatilor, parafiscalitatea, birocratia, legislatia "incalcita" sunt doar cateva dintre problemele care pun piedici in calea dezvoltarii multora dintre societatile romanesti. S-a tot vorbit despre greutatile pe care le intampina salariatii, dar despre nevoile angajatorilor s-a spus foarte putin. Si, din pacate, acestea sunt destul de multe si joaca un rol decisiv in dezvoltarea economica a unei tari.
Daca ar fi sa facem un top al celor mai mari probleme carora trebuie sa le faca fata angajatorii, primul loc ar putea fi ocupat de criza fortei de munca. Pe locul doi poate sta birocratia, care ii "zapaceste" pe cei mai multi dintre patroni. Nici legislatia muncii nu este prea clara si, mai mult de atat, pune "bete in roate" angajatorilor care se vad obligati sa inchida ochii in fata "boroboatelor" facute de unii dintre salariati. Un alt motiv pentru care reprezentantii firmelor au dureri de cap este legat de fiscalitatea paralela, pe care nimeni, nici ministrul finantelor, nu pare dispus sa o vada. Aderarea la Uniunea Europeana ne-a mai adus un pocinog - alinierea la directivele CE. Astfel, firmele romanesti care pana mai ieri se luau la tranta cu legislatia autohtona, trebuie sa faca fata, dupa 1 ianuarie, si normelor legale adoptate in tarile comunitare. Si n-ar fi nimic daca angajatorii ar avea informatiile privind aceasta legislatie in timp real.
Integral in Saptamana Financiara
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani