Zapp contesta normele impuse de Protectia Consumatorului
Data publicarii: 23-03-2007 | AfaceriTelemobil (Zapp) considera nelegale normele impuse de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru modificarea contractului clientilor si a decis contestarea lor din ratiuni tehnice si comerciale, au declarat joi persoane apropiate companiei. "Renuntarea la plata in avans a abonamentelor reprezinta un risc financiar mare pentru companie, risc pe care nu suntem dispusi sa ni-l asumam", au declarat surse din interiorul Telemobil. Zapp a trimis mai multe variante de contracte Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si asteapta reactia acestora cu privire la modificarile aduse, potrivit acelorasi surse.
ANPC impune operatorilor economici includerea in contracte a momentului inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare, precum si a modalitatilor de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat: termene, notificari, conditii.
De asemenea, ANCP considera necesara notificarea in scris, cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen de valabilitate se prelungeste in mod automat, precum si notificarea in scris a consumatorilor cu minimum zece zile inainte de intreruperea furnizarii serviciului respectiv.
Contractele trebuie sa mentioneze modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, in cazul in care acestia nu respecta termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv, dar si modalitatea de plata a serviciilor furnizate, cu mentionarea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor ce trebuie achitate de catre consumatori, cum sunt: termenele de plata, reduceri din factura corespunzator perioadei in care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, intarzieri la plata, procente de penalitate.
Furnizorii de servicii vor trebui in egala masura sa ofere informatii despre perioada de gratie, in situatiile in care aceasta se acorda, precum si informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, rate, in functie de natura serviciului prestat, sau informatii complete despre conditiile de acordare a creditului, conditiile de depozit, conditiile de leasing, conditiile de asigurare, dupa caz.
Furnizorii de servicii financiare, colectare a deseurilor, gaze naturale, telefonie fixa, mobila si Internet, electricitate, alimentare cu apa si canalizare, energie termica, servicii de televiziune prin cablu care nu au modificat clauzele contractelor preformulate risca amenzi de pana la 5.000 lei.
NewsIn
Alte articole pe aceasta tema publicate pe Banknews.ro:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani