Publicitatea on-line mincinoasa ingroasa buzunarele afaceristilor
Data publicarii: 16-03-2007 | AfaceriChiar daca reclama este sufletul comertului, produsul promovat nu trebuie sa insele asteptarile create de mesajul publicitar, noteaza Curentul. Este o regula pe care mai multe companii transnationale o incalca in mod constient. De vina pare a fi nu atat vidul legislativ si modul deficitar in care organismele de control isi fac treaba, cat mai ales lipsa de reactie a clientilor. Spre exemplu, reclamele la cele mai tentante oferte ale companiilor care asigura servicii de catering, precum si comenzi on-line se dovedesc a fi minciuna prin omisiune.
Nu mai exista nimic ce nu poate fi gasit intr-unul dintre magazinele virtuale. De la mancare pana la flori livrate la adresa dorita. Asa s-a intamplat si in cazul celor care ne-au sesizat in ultima perioada o serie de nereguli cu care s-au confruntat in momentul in care au vrut sa faca ceva comenzi pe internet. Astfel, in cazul doamnei Carmen Cristea, aceasta a intrat pe unul dintre site-urile care o trimiteau la o comanda on-line pentru trei pizza. Conform celor scrise in formularul de prezentare al firmei, era obligatoriu ca nivelul comenzii sa depaseasca suma de 40 RON pentru a-i fi livrata la domiciliu. Numai ca in momentul in care reclamanta a sunat la firma, unul dintre angajati i-a spus ca de fapt minimul comenzii trebuie sa fie de 100 RON. Neavand cu cine sa se certe, doamna a facut cale intoarsa si a ales sa sesizeze aceasta situatie.
Apoi, intr-un alt caz, domnul Dan Miatshon a explicat ca zilele trecute a vrut sa faca o comanda on-line la unul dintre restaurantele cu profil romanesc ce avea reclama pe internet. Dupa ce a purces la a raspunde cuviincios la toate intrebarile ce ii erau puse pentru completarea catorva formulare, a reusit in sfarsit sa execute si comanda cu pricina, pentru care a si primit confirmarea. Asa ca, in baza celor scrise in factura proforma, nu avea de asteptat decat maximum o ora si jumatate pana cand mancarea ar fi trebuit sa ii soseasca la domiciliu. Si toate acestea in schimbul a 129 RON plus taxa de drum de 6 RON.
Cum dupa mai bine de o ora si jumatate nimeni nu dadea niciun semn, reclamantul a inceput sa caute datele de contact ale restaurantului cu pricina. La finalul cautarilor, acesta a constatat ca, in realitate, restaurantul nu primea de ceva vreme comenzi on-line, deoarece erau probleme in preluarea comenzilor. Cu toate ca unul dintre angajatii restaurantului i-a comunicat acestuia ca totusi comanda facuta de aceasta data si telefonic ii va fi preluata, dupa alte 20 de minute de asteptare, reclamantul a fost sunat si i s-a comunicat ca "deoarece avem probleme cu acele comenzi on-line, i-am dat liber soferului mai devreme saptamana asta si va sugeram sa va indreptati catre un alt restaurant".
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani