Creativitatea si inovatia, cheia pentru un management eficient
Data publicarii: 09-03-2007 | HR/Cariere"Cum sa tinem pasul intr-o lume in viteza: folosirea cunostintelor pentru creativitate si inovatie" a constituit tema intalnirii de afaceri cu acelasi nume desfasurata pe 6 martie, la hotelul Howard Johnson, ce a adus laolalta atat manageri straini, cat si romani, activi in cadrul unora dintre marile companii de pe piata romaneasca. Evenimentul, organizat de Stanton Chase (companie specializata in cercetare si consultanta pentru managementul executiv) si scoala de afaceri HEC Montreal, a fost primul dintr-un numar de patru astfel de intalniri dedicate comunitatii de afaceri din Romania, dupa cum a subliniat Mihaela Damian, partener in cadrul Stanton Chase Romania.
In calitate de reprezentant al HEC Montreal, organizatie internationala ce desfasoara activitati in tara noastra de 8 ani, a fost prezent la intalnire Laurent Simon, profesor de management ce a acumulat o experienta internationala in domeniu, predand cursuri in Romania (management, management de proiect, metoda studiului de caz) si Franta (managementul unei echipe de proiect).
Cunostintele angajatilor si ale clientilor sunt esentiale
In debutul prezentarii sale despre importanta creativitatii si inovatiei intr-o organizatie, Laurent Simon a subliniat: "Ceea ce vreau sa impartasesc cu dumneavoastra nu este o teorie, nu este o metoda, ci, umil vorbind, este doar o perspectiva asupra importantei cunoasterii in noua economie". Realizand o comparatie intre o afacere traditionala si una moderna, acesta a scos in evidenta structura ierarhica rigida, alaturi de imprevizibilitatea celei dintai, spre deosebire de maleabilitatea si adaptabilitatea celei de-a doua, trecand apoi la marcarea necesitatii de a se indrepta spre cel de-al doilea model.
Pentru a realiza acest lucru, investitiile in managementul cunoasterii, la toate nivelurile organizatiei, sunt mai mult decat necesare - in acest sens, reprezentantul HEC Montreal a adus exemplul unor tari care incep deja sa se detaseze de viziunea traditionala asupra unei afaceri, cum ar fi Cehia, care "se afla deja pe cea de-a doua treapta, investind aproape totul in cunoasterea noii economii".
Cea din urma treapta, constand in dezvoltarea unei sensibilitati asupra pietei si diferentierea in cadrul acesteia, poate fi atinsa, dupa cum a subliniat Laurent Simon, numai prin dezvoltarea unei dimensiuni creative, inovative: "Daca vrem sa avem succes in noua lume, trebuie sa investim nu numai in eficientizarea productiei, ci si, de asemenea, in intensitatea creativa".
Pentru a atinge acest deziderat, este important ca managerii unei organizatii sa permita fluxul informational in cadrul acesteia, valorificand nu numai propriile cunostinte, ci si pe cele ale angajatilor sau chiar ale consumatorilor: "Trebuie sa invatam cum sa ne implicam clientii, inca de la inceput, in procesul managerial. Trebuie sa ne gandim la muncitori ca fiind creatori".
Intr-o structura aforistica, Laurent Simon a sintetizat: "Oamenii sunt acolo unde se afla cunoasterea, iar cunoasterea se afla acolo unde sunt oamenii". Marcand importanta dimensiunii creative intr-o organizatie, reprezentantul HEC Montreal a tinut sa precizeze: "Obisnuiam sa ne gandim la creativitate ca fiind inspiratie (artistica, de cele mai multe ori, n. red.) - nu asa functioneaza lucrurile, insa".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii