Creativitatea si inovatia, cheia pentru un management eficient
Data publicarii: 09-03-2007 | HR/Cariere"Cum sa tinem pasul intr-o lume in viteza: folosirea cunostintelor pentru creativitate si inovatie" a constituit tema intalnirii de afaceri cu acelasi nume desfasurata pe 6 martie, la hotelul Howard Johnson, ce a adus laolalta atat manageri straini, cat si romani, activi in cadrul unora dintre marile companii de pe piata romaneasca. Evenimentul, organizat de Stanton Chase (companie specializata in cercetare si consultanta pentru managementul executiv) si scoala de afaceri HEC Montreal, a fost primul dintr-un numar de patru astfel de intalniri dedicate comunitatii de afaceri din Romania, dupa cum a subliniat Mihaela Damian, partener in cadrul Stanton Chase Romania.
In calitate de reprezentant al HEC Montreal, organizatie internationala ce desfasoara activitati in tara noastra de 8 ani, a fost prezent la intalnire Laurent Simon, profesor de management ce a acumulat o experienta internationala in domeniu, predand cursuri in Romania (management, management de proiect, metoda studiului de caz) si Franta (managementul unei echipe de proiect).
Cunostintele angajatilor si ale clientilor sunt esentiale
In debutul prezentarii sale despre importanta creativitatii si inovatiei intr-o organizatie, Laurent Simon a subliniat: "Ceea ce vreau sa impartasesc cu dumneavoastra nu este o teorie, nu este o metoda, ci, umil vorbind, este doar o perspectiva asupra importantei cunoasterii in noua economie". Realizand o comparatie intre o afacere traditionala si una moderna, acesta a scos in evidenta structura ierarhica rigida, alaturi de imprevizibilitatea celei dintai, spre deosebire de maleabilitatea si adaptabilitatea celei de-a doua, trecand apoi la marcarea necesitatii de a se indrepta spre cel de-al doilea model.
Pentru a realiza acest lucru, investitiile in managementul cunoasterii, la toate nivelurile organizatiei, sunt mai mult decat necesare - in acest sens, reprezentantul HEC Montreal a adus exemplul unor tari care incep deja sa se detaseze de viziunea traditionala asupra unei afaceri, cum ar fi Cehia, care "se afla deja pe cea de-a doua treapta, investind aproape totul in cunoasterea noii economii".
Cea din urma treapta, constand in dezvoltarea unei sensibilitati asupra pietei si diferentierea in cadrul acesteia, poate fi atinsa, dupa cum a subliniat Laurent Simon, numai prin dezvoltarea unei dimensiuni creative, inovative: "Daca vrem sa avem succes in noua lume, trebuie sa investim nu numai in eficientizarea productiei, ci si, de asemenea, in intensitatea creativa".
Pentru a atinge acest deziderat, este important ca managerii unei organizatii sa permita fluxul informational in cadrul acesteia, valorificand nu numai propriile cunostinte, ci si pe cele ale angajatilor sau chiar ale consumatorilor: "Trebuie sa invatam cum sa ne implicam clientii, inca de la inceput, in procesul managerial. Trebuie sa ne gandim la muncitori ca fiind creatori".
Intr-o structura aforistica, Laurent Simon a sintetizat: "Oamenii sunt acolo unde se afla cunoasterea, iar cunoasterea se afla acolo unde sunt oamenii". Marcand importanta dimensiunii creative intr-o organizatie, reprezentantul HEC Montreal a tinut sa precizeze: "Obisnuiam sa ne gandim la creativitate ca fiind inspiratie (artistica, de cele mai multe ori, n. red.) - nu asa functioneaza lucrurile, insa".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani