Hyundai si GE Plastics prezinta QarmaQ, masina care protejeaza pietonii
Data publicarii: 07-03-2007 | AutoLa Targul Auto International de la Geneva, Hyundai Motor Co. si GE Plastics au prezentat QarmaQ, o premiera absoluta in segmentul Crossover Coupe. QarmaQ este Vehiculul Demonstrativ pentru Tehnologii Avansate de la Hyundai (ATDV), care integreaza peste 30 tehnologii avansate, ecologice, in frunte cu inovatorul sistem "Elastic Front*", o solutie ingenioasa ce contribuie la reducerea riscului de accidentare severa in cazul coliziunii unui Crossover Utility Vehicle (CUV) cu un pieton, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.
Conceputa la Centrul Tehnic si de Design al Hyundai Motor Europe, realizata in stransa colaborare cu GE Plastics, QarmaQ dezvolta si valideaza peste 30 tehnologii esentiale, care vor fi incorporate selectiv in noile modele Hyundai ce vor fi produse in perioada 2008-2014.
QarmaQ este mai usoara, mai puternica si mai economica decat orice CUV din clasa sa aflat in productie la ora actuala. De asemenea, ofera avantaje semnificative in materie de reciclare, atat in ceea ce priveste constructia sa, cat si in eventualitatea demontarii vechiculului.
Siguranta pietonilor
Problema sigurantei pietonilor devine tot mai accentuata. In UE, o cincime din toate victimele accidentelor rutiere - 7 000 persoane pe an - sunt pietoni loviti de un vehicul. In Coreea, tara dens populata, procentul ajunge pana la 39 la suta.
Sistemul de siguranta Elastic Front al modelului QarmaQ, care include intreaga extremitate frontala a automobilului, este probabil prima solutie de protejare a pietonilor oferita la nivel mondial de un CUV.
Trei structuri care absorb energia sunt integrate complet sub carcasa in stil futuristic a modelului QarmaQ, iar sistemul benficiaza de mai multe materiale performante, care ofera proprietati inerente de absorbire a energiei. Panourile caroseriei automobilului QarmaQ au fost concepute pentru a functiona in tandem cu sistemele absorbante de energie de pe partea inferioara a acestor panouri, pentru a gestiona si a disipa forta unei coliziuni produse intre un pieton si un CUV.
Motor Diesel Euro5
Motorul Diesel de 2 litri al QarmaQ corespunde perfect regulilor EURO5 referitoare la emisii si include cele mai recente tehnologii. Emisiile supuse regularizarilor, precum CO, THC, NOx si PM, au fost reduse drastic, iar sistemul Catalyzed Particulate Filter, CPF, poate curata aproximativ 90 la suta din particulele de materii generate de emisiile diesel.
Un viitor mai 'verde'
Datorita utilizarii pe scara larga a acestor materiale performante, QarmaQ este cu 60 kg mai usor decat un automobil comparabil, produs cu materiale traditionale.
GreenOrder, o companie de strategii ecologice cu sediul in New York, N.Y., care a evaluat Qarmaq, a estimat ca aceste 60 kg eliminate din greutatea modelului QarmaQ inseamna ca masina va consuma cu aproximativ 80 litri mai putina motorina pe an, ceea ce va reduce emisiile anuale de gaze de sera cu mai bine de 200 kg.
Mai mult, daca fiecare nou vehicul inregistrat in Uniunea Europeana (EU-15) in 2006 si-ar reduce consumul de combustibil cu aceeasi cantitate, rezultatul ar fi o economie anuala mai mare de 7,4 milioane barili (1 400 milioane litri) de motorina - adica suficient pentru a acoperi complet cererea de motorina a Uniunii Europene (EU-15) pentru trei zile.
Panourile caroseriei QarmaQ utilizeaza materiale plastice ecologice, rasini Xenoy iQ* si Valox iQ*, create in cadrul initiativei GE ecomagination* pentru a aborda trei probleme ecologice de mare importanta: conservarea energiei, diminuarea emisiilor de gaze de sera si reciclarea unor materiale cum ar fi sticlele de plastic de tip PET. Pentru producerea unui automobil QarmaQ se refolosesc aproximativ 900 recipiente PET, care altfel ar fi devenit deseuri.
Un alt aspect ecologic progresiv al design-ului QarmaQ este utilizarea tehnologiilor GE de inlocuire a vopselei, intre care rasinile Visualfx* cu pelicula Lexan, care inlocuiesc operatiunile de vopsit ce pot elibera in atmosfera gaze toxice si gaze de sera.
Un concept complet relevant
Pornind de la un design auto conventional, care combina o caroserie mai joasa cu o cabina de sticla in partea superioara, QarmaQ este un adevarat deschizator de drumuri, caci ofera o zona cu perspectiva panoramica, datorita utilizarii unei rasini policarbonate numite Lexan*, de la GE. Aceasta parte este amplasata intre cei doi "muschi" puternici de deasupra rotilor din fata si din spate. Fereastra in forma de litera C permite vizibilitate in jos, ca din elicopter, fiind o caracteristica esentiala pentru demonstrarea noii tehnologii utilizate pentru sticla geamurilor.
Exterior: Fluiditatea liniilor
Conectat de suprafete unice din sticla, design-ul exterior se bazeaza puternic pe interiorul cu care interactioneaza fara efort. Impartirea unica intre caroseria solida si zonele transparente de sticla creeaza o noua perspectiva a automobilului, fie vazuta din interior, fie din punctul de vedere exterior, al pietonilor. Conturul si fluiditatea liniilor exterioare au fost rafinate pentru a da o impresie imediata de miscare inghetata in mers.
Interior
Unul dintre principalele obiective ale design-ului interior a fost sa se creeze un spatiu practic, interactiv, care sa ii "invaluie" pe pasageri. Cabina orientata spre sofer combina functionalitatea cu formele sculptate organic, creand o atmosfera de sofat atragatoare si placuta, subliniata inca o data de urmatoarele elemente:
•Includerea unor suprafete netede, cu senzori discreti sau chiar mascati, actionati la o simpla atingere
•Elemente "plutitoare", care pulseaza si stralucesc cu lumini in culori inchise, ambientale
Interiorul este adus la viata de o diversitate de tehnologii, efecte si suprafete, intre care:
•Iluminat ambiental, atent, cu sistem LED, oferit de componente Lumination* si LLC, care emana stralucire prin elemente ceramice
•Silicon aplicat alaturi de piele, pentru a oferi o experienta tactila si vizuala placuta
Noi materiale, noi directii in confort si siguranta
Parbrizul din Lexan de la GE si utilizarea generoasa a materialelor de sticla policarbonata de la GE ofera o reducere a greutatii de pana la 50 la suta a suprafetelor de sticla, permitand in acelasi timp obtinerea unor forme mai aventuroase decat cele din sticla obisnuita. Suprafetele de sticla beneficiaza de o tehnologie unica de la Exatec*, care presupune depunerea unui strat protector subtire de sticla pe Lexan, pentru a proteja rasina impotriva zgarieturilor si a efectelor uzurii.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani