Cum atacati clauzele abuzive ale creditelor
Data publicarii: 07-03-2007 | Finante-BanciAgentia Nationala pentru Protectia Consumatorului acuza oficialii bancilor ca introduc in contractele de credit o serie de clauze ce pot fi abuzive pentru clienti. Potrivit unui articol din editia de astazi a revistei "Capital", singura sansa a celor afectati de aceste clauze este sa atace in instanta termenii contractului, mai ales ca noile norme, preluate din legislatia europeana, le dau mai multe sanse de castig.
Directorul ANPC, Mihail Meiu, citat de "Capital", a identificat trei astfel de clauze care ii afecteaza pe contractantii de credite. Prima clauza abuziva se refera la prelungirea automata a liniei de credit aferenta cardului. Clientii au la dispozitie 30 de zile pana la expirarea cardului, in care pot anunta ca doresc prelungirea acestuia, insa bancile nu folosesc nicio metoda pentru a le aminti ca durata de viata a cardului se apropie de sfarsit.
ANPC sustine ca o alta clauza abuziva o constituie aplicarea unei dobanzi penalizatoare de aproximativ 5%-7% peste dobanda de baza a creditului, in cazul clientilor care intarzie plata ratelor. In conditiile in care in Uniunea Europeana dobanzile de penalizare pot fi doar de 1%, anual, unele banci au inceput deja sa micsoreze nivelul acestor penalizari, ajungand in unele cazuri la 3% pe an.
Si in privinta rambursarii anticipate a creditului, introducerea unui comision de 1% este considerata de ANPC o masura abuziva, pe motiv ca in UE exista o reglementare care impune ca nivelul comisioanelor sa nu fie mai mare decat costurile pe care le suporta institutia pentru inchiderea creditului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii