Romanii prefera tot micul magazin de cartier
Data publicarii: 03-03-2007 | LifestylePiata de retail din Romania ocupa penultimul loc in Europa Centrala si de Est din punctul de vedere al concentrarii, doar 27% din consumatori avand ca loc preferat de cumparaturi unul dintre primele cinci lanturi de retail, se arata intr-un studiu realizat de GfK. Cea mai concentrata piata este Slovenia, unde 96% din gospodarii au ca loc preferat de aprovizionare una dintre marile retele de magazine, locurile urmatoare fiind ocupate de Slovacia (75%) si Ungaria (67%). Pe ultimele doua pozitii se afla Romania (27%) si Bulgaria (26%), unde sectorul de retail se afla inca la inceputul procesului de maturizare, prezentand totusi diferente importante.
Alegerea locului de shopping este influentata direct de oferta existenta pe piata, ceea ce face ca hypermarketul sa fie formatul preferat in Cehia, Ungaria, Slovenia si in orasele mari din Rusia (Moscova si St. Petersburg).
In schimb, in Bulgaria si Romania, prima optiune ramane micul magazin de cartier (45%, respectiv 33%). Totusi, in Romania, impreuna cu Rusia, a fost consemnata cea mai mare rata de crestere a preferintei pentru hypermarketuri din toata regiunea, situatie care apare si in cazul magazinelor de discount, unde din nou Romania ocupa primul loc ca rata de crestere.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani