Romanii prefera tot micul magazin de cartier
Data publicarii: 03-03-2007 | LifestylePiata de retail din Romania ocupa penultimul loc in Europa Centrala si de Est din punctul de vedere al concentrarii, doar 27% din consumatori avand ca loc preferat de cumparaturi unul dintre primele cinci lanturi de retail, se arata intr-un studiu realizat de GfK. Cea mai concentrata piata este Slovenia, unde 96% din gospodarii au ca loc preferat de aprovizionare una dintre marile retele de magazine, locurile urmatoare fiind ocupate de Slovacia (75%) si Ungaria (67%). Pe ultimele doua pozitii se afla Romania (27%) si Bulgaria (26%), unde sectorul de retail se afla inca la inceputul procesului de maturizare, prezentand totusi diferente importante.
Alegerea locului de shopping este influentata direct de oferta existenta pe piata, ceea ce face ca hypermarketul sa fie formatul preferat in Cehia, Ungaria, Slovenia si in orasele mari din Rusia (Moscova si St. Petersburg).
In schimb, in Bulgaria si Romania, prima optiune ramane micul magazin de cartier (45%, respectiv 33%). Totusi, in Romania, impreuna cu Rusia, a fost consemnata cea mai mare rata de crestere a preferintei pentru hypermarketuri din toata regiunea, situatie care apare si in cazul magazinelor de discount, unde din nou Romania ocupa primul loc ca rata de crestere.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii